Brugge & Bryssel

Hej på er!

Kan ni fatta att det redan är första advent till helgen? Så härligt! Jag älskar verkligen advent med alla ljus och julstjärnor, väldoftande hyacinter och allt myyys. Det kliar verkligen i fingrarna att börja julstöket, men på tisdag blir det av! Ska även försöka få upp julstjärnan och lite pynt nu till första advent trots att vi är borta hela helgen.

Christopher och jag ska ämligen åka till Brugge och Bryssel med Ian och Anna. Oj, vad skoj det ska bli med julmarknad, god choklad, mysiga affärer och att komma bort ett litet tag. Vi åkte till Brugge förra året också och det var så himla mysigt. Då köpte jag lite husgeråd, en antik spira till granen (istället för en stjärna), massor av god choklad och sen fyllde vi bilen med godsaker i Frankrike på väg hem. Så vi får se vad jag kommer hem med denna gång.

Foto från en annan julmarknad, nämligen i Wien förra året. Fina pepparkakor, va?

Jag rekommenderar verkligen ett besök i Brugge, det är en sån fin gammal stad. Ni har väl sett Colin Farrell i In Bruges? – bra film där man får se den vackra staden.

Kommentera

