Bondbönssallad med ägg, bacon och parmesan

Första gången jag hörde talas om Two Fat Ladies var via den eminenta Gitto, och jag var tvungen att köpa DVD-boxen direkt. Damerna är lite i jobbigaste laget att lyssna till så jag portionerar ut avsnitten, men maten de lagar är väldigt inspirerande!

Detta recept är i princip deras, jag avstod bara från ansjovisen, och lade till parmesan istället. En riktigt god och mättande lunch blev det tillsammans med en kall dressing (creme fraiche + majo + italiensk salladskrydda) och en skiva bröd.

Bondbönssallad med ägg, bacon och parmesan, 1 portion

2 dl färska bondbönor, kokta

1 kokt ägg (så som du föredrar det), i kvarter

3 skivor bacon, stekt i bitar

olivolja

hackad persilja

svartpeppar

hyvlad parmesan

Blanda bönor, bacon, olja, persilja och svartpeppar. Lägg upp och tillsätt ägg och parmesan.

10 thoughts on “Bondbönssallad med ägg, bacon och parmesan

    1. Verkligen krutkärringar! Jag köpte min box på Amazon.co.uk (tror de skickar till Sverige nu) för £10, så rekommenderas om ni vill ha den. Ha det så bra i veckan!

  1. Dessa damer är underbara! Men ingen jag har pratat med har sett serien. Hur har man lyckats missa dem?! Även om man bara zappar runt, så går det ju inte zappa förbi dem.
    Bondbönor är så gott. Hittar dem så sällan bara.

Kommentera

