Pulled pork i Crockpoten och alla goda tillbehör

Jag har gjort pulled pork några gånger, och numera använder jag bara crockpoten när jag vill ha kött som ska falla i sönder.

Sist jag gjorde pulled pork testade jag att använda bog (shoulder) och det funkade precis lika bra som karré. Jag laddade crockpoten på morgonen, enligt Lisas recept och allt jag behövde göra när jag kom hem var att reducera såsen något, dra isär köttet och blanda det med såsen. Sen lade jag all energi på tillbehören istället. Och det är egentligen det som är det nya i detta inlägg – tillbehören. För just dessa tycker jag passar ypperligt till pulled pork och eftersom vi hade Nick över på middag gick jag lite all out och serverade följande:

  • hemmagjord salsa
  • guacemole
  • riven ost, tex Monterey Jack
  • grönsaker; little gem-sallad, gurka, tomat, röd paprika
  • hemmagjord slaw
  • gott bröd
  • smörstekta vetetortilla-trianglar, hur gott som helst!
  • nachos
  • gräddfil

Vi var så mätta att vi inte ens orkade tänka på att äta efterrätt. Så om ni inte provat pulled pork ännu så gör för guds skull det. Så grymt gott!

13 thoughts on “Pulled pork i Crockpoten och alla goda tillbehör

    1. Jag märkte faktiskt ingen större skillnad på vilken köttbit jag använde. Smaksättarna tar över och i båda fallen blev köttet så mört att ingetdera blev bättre än det andra. 🙂

  1. Jag har gjort pulled pork en gång, en ganska stor bit. Men jag gjorde den så att den vart klar på eftermiddagen, och åh vad det var gott när det precis kommit ut ur ugnen. Men jag skulle ju inte äta middag då, så jag bara provsmakade (massor) av kött. Sedan kom inte sonen hem till middag och där satt jag med allt mitt pulled pork… Efter det har jag inte gjort det något mer, fick liksom nån slags överdos.

    Men jag kanske ska testa en tex-mex variant, för det där såg ju galet gott ut! 🙂

Kommentera

