Den här veckan…

…har jag mest koncentrerat mig på att rensa ut och packa hemma. Men i måndags gick jag och min kompis Nick och tittade på (och lyssnade till) Robert Wells i Royal Albert Hall. För  hur länge sen som helst såg jag hans Rhapsody in Rock på Svaneholm, med Robert Gustafsson, Anders Berglund m.fl. och det var lite sådär småtrevligt.

Denna gången var det ett kina-tema och de flesta gäster var kineser och några var britter. Musiken höll otroligt hög klass även om jag personligen inte tyckte att allt var jättebra, men mellansnacket, herreguuuud så pinsamt dålig nivå. Dåliga skämt till höger och vänster och alla bara fjäskade för den kinesiska TV-kanalen CCTV som filmade.

-‘Ja, vi fattar att Kina är en stor och åtråvärd marknad för er som artister, men ha lite stolthet och värdighet!’

Imorgon går flyttlasset och det ska bli betydligt roligare att packa upp än det varit att packa ned. Sen på kvällen imorgon ska jag och mina nya housemate, som också heter Hannah, ta några drinkar på stan och lära känna varandra bättre.

På söndag väntar en överraskning för en vän, men det får jag skriva om nästa vecka! Ha en härlig helg hörni!

14 thoughts on “Den här veckan…

  1. Lycka till med flytten! Såå tråkigt att packa men jag bara läääängtar efter att få flytta så skulle göra det med nöje.
    Wells…njae….sådär tycker jag nog. Ska nog helst hålla tyst!:)

    1. Tack! Och ja, håller med dig! Letar ni annat boende nu, eller det är mest i drömstadiet än så länge? Lycka till i vilket fall!

  2. Instämmer med föregående skrivare, både vad gäller flytt och Wells… Tycker Robert Gustafsson är bättre som Wells än vad Wells själv är:)

    Ha en bra flytthelg, och hoppas det klickar med nya rumskompisen!

  3. Haha! jag såg Wells någon gång när jag var sådär tio år och då kommer jag ihåg att jag fick gå upp på¨scenen och fråga honom en fråga. Vi tog i hand och allt! Jag var så stolt 😉 Nu är jag väl inte lika begeistrad 😉 Synd att mellansnacket höll så låg nivå, man vill ju gärna vara stolt över sina medsvenskar när man hör att de är utomlands!
    Lycka till med flytten nu 😀

    1. Ojoj, vilket stort ögonblick för en 10-åring! Ja, visst vill man vara stolt, så jobbigt när man vill sträcka sig efter skämskudden istället… 😉 Tack!

  4. Hahaha, det finns få saker som är så jobbigt som pinsamma mellansnack! Det ska vara att packa då, fy bövelen vad det är TRÅKIGT! Men jag håller med, det ska bli kul att få packa upp! Hoppas att du mår bra och att du snart landar i ditt nya hem! Kram

    1. I början tycker jag att packa är rätt kul, men sen när man får ont om tid och inte kan vara lika logisk och metodisk, då är det mest pest. 🙂 Hoppas du med får flyttat och komma i ordning snart! Kramis

  5. Det är alltid mycket roligare att packa upp! Hoppas att det blir toppen på nya stället, och att Hannah är lika matintresserad som du! 🙂 Många kramar! (Och du – vilken lyxig champagneprovning du varit på! Vill också!)

    1. Tror inte Hannah är lika matintresserad, men om hon bara vill äta min mat så är jag nöjd. 🙂 Ja, champagneprovningen var en höjdare, rekommenderas om ni får vägarna förbi London och Harrod’s.

  6. I vanliga fall brukar det vara trist att packa upp eftersom man då kanske har en rolig resa bakom sig. I det här fallet blir det roligt att packa upp istället. Nu är det en ny fräsch start. Blir säkert toppen med Hanna/Hannah x 2 🙂

Kommentera

