Min vecka

Denna veckan har nog varit den mest tålamodsprövande jag någonsin varit med om. Det har kommit lite som en chock att andra människor inte beter sig som en själv. Nu syftar jag mest på tjejen som flyttade ut när jag flyttade in, som inte städade efter sig och drog benen efter sig med att skaffa en städerska. Och just nämnda städerska som inte dök upp vid två (!) avtalade tillfällen.

Inte bästa veckan, men just precis nu, städas lägenheten ordentligt av en städerska jag själv bokat och anlitat tidigare. Så allt är inte nattsvart, igår fick jag t.ex. handlat lite julklappar och en klänning till julfesten med jobb nästa vecka. Helgen bjuder dessutom på roligheter. Först ska jag packa upp och ställa iordning (ja, det räknar jag till roligheter, särskilt att packa upp kök och kokböcker) men också fira en kompis födelsedag med bubbel och tårta på lördag kväll. Det ser jag verkligen framemot!

Hoppas ni haft en bra vecka och får en härlig helg!

16 thoughts on “Min vecka

  1. Usch, vilka tråkigheter du drabbats av! Låter dock som att du smider fantastiska planer för helgen! Hoppas den blir så bra som det låter att den kan bli!

  2. Efter regn kommer sol, för att låta som den medelålders jag är 🙂 Näe men visst är det förvånande med vissa människor. Jag träffa väldigt mycket människor i mitt jobb och slutar aldrig förvånas. Hoppas du får en fin helg i alla fall!

  3. Då kan det bara bli bättre nu då! Men så jäkla tråkigt, för andras skit kan vara så äckligt. Jag flyttade en gång in i en lägenhet där de inte hade gjort rent skärbrädan. Det var en sådan där utdragbar ur köksmodulerna. Det var alltså matrester på den.
    Lycka till med uppackningen!

  4. Jag håller med, det är SÅ mysigt att packa upp och installera sig! Hoppas allt gått bra med uppackningen och att du har haft en riktigt fin helg, kära du!

  5. Trist med städningen, men hoppas det är rent och fint nu! Jag kom på att jag glömde svara dig angående min tallrikar, du frågade om det var Villeroy Boch- det är det inte, det är Ikea 🙂

    Hoppas helgen har vari/ärt bra!

Kommentera

