En award och mitt London denna veckan

I veckan fick jag inte mindre än tre awards från andra härliga matbloggare; Mårtenssons kök, Hovkonditorn och Tant Gul. Det var samma awards men från tre olika håll.

Jag blev verkligen glad men tycker att det är lite jobbigt med kedjebrev, och håller helt och fullt med Två små köks tankar kring ämnet, så istället för att skicka vidare awarden till fem stycken väljer jag att tillängna awarden till alla fina bloggar som jag har i min länklista, för jag tycker de alla förtjänar uppmärksamhet!

Så än en gång; TACK, jag blev verkligen jätteglad för att jag tänkte på mig, det är bara det att kedjebrev inte riktigt är min grej.

***

Nu när vi avslutar den första hela arbetsveckan på året kan vi väl konstatera att vardagen är tillbaka på riktigt?! Kanske inte så spännande, jag hade gärna varit ledig längre, men det är ändå rätt skönt med rutin.

Veckan som gick såg jag inte så mycket av min underbara stad, istället umgicks jag med goda vänner. I tisdags blev det en spontan middag med två tjejkompisar, tyvärr var maten ingen höjdare, men ibland orkar man inte byta bar när man fått sittplats för att gå och äta någon annanstans.

I onsdags bjöd jag hem Nick på middag, och han tackade för den genom att sätta upp min gardinstång. Ett riktigt bra utbyte!

Igår fick jag städat, handlat och förberett för mina helggäster; bästisen Emma och henned fästman Claes hemmaifrån. Jag hann dessutom göra glass som vi ska smaska i oss på lördag.

Nu under helgen tar vi det lite som det kommer, det enda vi har bestämt är var vi ska äta. Det blir två för min väl beprövade restauranger; ikväll Tsunami och på söndag Opera Tavern. På lördag kommer vi att vara ute hela dagen så då låter jag CrockPoten laga middagen åt oss – pulled pork.

Hoppas ni får en lika underbar helg som jag vet att jag kommer att få! Med vissa människor vet man att man alltid har kul! 🙂

9 thoughts on “En award och mitt London denna veckan

  1. Nä, du vet ju vart jag står i frågan när det gäller de där awardsen :=) Vem är det som kommer på dem?! Nåväl, hoppas att du har haft en riktigt fin helg!

    1. Jag är också lite kluven, men nu har dte varit några stycken så jag tycker det räcker. Hoppas bara ingen tar illa upp, för glad blir man ju!

Kommentera

