Serranorullar med citroncrème

Det var inte så länge sedan som Charlotta skrev om dessa rullar som hon hittat receptet på hos Anne. Jag tyckte det lät fräscht och gott, och vi tuggade i oss dessa innan vi åt pulled pork i lördags. Men de var ännu godare än vi hade kunnat förställa oss. Jag blir lika förvånad varje gång så få ingredienser (tre) sammanstrålar till ett så bra resultat!

Testa, vetja, ni kommer inte att ångra er!

Serranorullar med citroncrème, som tilltugg till 3-4 personer

Efter Charlottas recept.

8 skivor serranoskinka

1/2 burk creme fraiche

1/2 citron, skalet och lite saft

salt, vitpeppar

Blanda crème fraiche och finrivet citronskal, pressa i lite av citronsaften. Tillsätt en nypa salt och något stänk vitpeppar.  Låt crèmen stå till sig ett tag. Bred ut crèmen på serranoskivorna, rulla ihop och njuuut!

11 thoughts on “Serranorullar med citroncrème

  1. Här har det skett förändringar, så fint du har fått till det! Headern (visst heter det så?) är riktigt fin!
    Vi har också lagt dessa rullar (eller, ja receptet) i vår spara mapp, de lät så smarriga så. Måste snart bli av att de görs minsann!

    1. Tack goa ni! Jad, header heter det. Är lite stolt att jag lyckades fixa till den själv faktiskt. 🙂 Ja, testa bums, de 8r galet goda!!

  2. Wow, vad fint du har fått det här inne! Kul med lite nytt!

    Och såklart kul att du gillade rullarna, de var riktigt uppskattade på nyår!

  3. Tycker du har fått det jättefint! Jag är också sugen på att göra om bloggen, men jag måste suga lite till på karamellen.
    Jag har gjort en variant på dessa rullar, men även med grillad paprika och vitlök i. Får testa detta receptet. Det enklaste är oftast det godaste.

    1. Tack! Jag hade egentligen ingen plan så kanske ändrar igen när jag tröttnat på detta. 🙂 Dina rullar låter minst lika goda – mums!

Kommentera

