Mitt London veckan som gick

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig. I lördags t ex skulle jag ju bevittnat ett äkta curry-kok när min flatmate ställde sig vid spisen. Tyvärr blev det inte så för att två unga tjejer helt oprovocerat slog henne och stal hennes grejer i fredags, så det blev att besöka  sjukhuset istället. Jag har faktiskt aldrig varit rädd i London, en visst är jag vaksam när jag går ensam, men att något sånt här skulle hända någon jag känner är riktigt skrämmande.

Detta förändrar dock inte mitt kärleksförhållande till staden, det är bara ruskigt att det händer alltmer våldsamma saker överallt just nu. Ta hand om er, OK?

I helgen och i veckan har jag mest pyssat om min flatmate; lagat middag till henne om kvällarna, kilat till apoteket, hjälpt henne i och ur badkaret osv. Hon börjat dock återhämta sig, tack och lov.

Igår bakade jag de sedvanliga kakorna till jobbet, för att fira månadens födelsedagsbarn och ikväll ska jag möta upp med vännerna Jess och Laura. Vi ska gå till en urmysig pub i Chelsea, som jag återkommer till.

Ha en härlig helg, mina vänner och ta hand om er lite extra mycket!

 

12 thoughts on “Mitt London veckan som gick

  1. Nä, fy, vad tråkigt! Det gör ju inte bara ont i kroppen att bli slagen och bestulen utan även i psyket, hoppas hon repar sig snart! Trevlig helg på dig!

  2. Fy så otäckt! Jag känner flera unga killar som oprovocerat fått stryk i min lilla stad, men aldrig någon tjej. Det är så hemskt att någon bara hoppar på en annan människa. Skönt att hon mår bättre.
    Hoppas du får en fin helg i din underbara stad!

  3. Åh fy fasen.
    Man kan känna sig så himla trygg ena stunden, och så händer en sådan här sak, och allt ställs på ända. Läskigt.

    Hoppas att hon mår mycket bättre snart, men i din vård tror jag att det ska gå fint!

  4. Usch, det blir så mycket verkligare när det plötsligt händer något sådant med någon i ens närhet. Hoppas hon mår bättre och att du ser till att vara extra vaksam (ja hon också).

    Ha en fin och trygg helg,
    kram

Kommentera

