Veckorapport

Hör och häpna – igår snöade det för andra gången i London detta året. Såhär såg det ut på min gata när jag kom hem igår. Men det har redan börjat smälta bort, plusgrader idag.

Denna veckan började jag med att ta igen lite sömn sedan Dublin. I tisdags sen blev det middag ute på jättetrevliga Comptoir Gascon i Smithfield, som jag varmt kan rekommendera. Jag glömde bort att ta foto, så det blir ingen full recension, men jag kan i alla fall intyga att förrätten med mjälla fina ankhjärtan, en bit potatiskaka och machésallat med fantastisk dressing var underbart god, liksom varmrätten bestående av confiterat ankben och en gryta på vita bönor och morot bland annat runt om.  Riktigt franskt och riktigt gott, dessutom riktigt bra priser (varmrätter runt £12-13).

I går var jag ute och åt igen, på Meatliquor som jag också varmt kan rekommendera, recension kommer i helgen. Ikväll blir det lite AW, imorgon tjejkväll hemma hos Jenny där vi också ska sova över och på söndag blir det knytkalas och sällskapsspel med en hel drös vänner.

 

Hoppas ni får en härlig helg!

6 thoughts on “Veckorapport

  1. Snö även där, jo jag tackar! Har inte hunnit läsa blogg på ett tag och får bl a kolla upp din Dublinresa. Önskar dig en riktigt trevlig helg, Hanna!

  2. 🙂 Snö har vi i mängder och parti här, det bara kommer nytt hela tiden så ”Allting är vitt, vitt, vitt” här i stan. Men det är ganska skönt det också, det blir lite ljusare.

    Hoppas du får en härlig helg!

  3. Vi har ca 20 cm snö som kom i ett svep och har sedan legat kvar. Det är lite lagom.
    Låter som du kommer ha en finfin helg. Skönt att du har det gott. Här laddar vi inför melodifestivalen, Lowe och jag i alla fall 🙂
    Ha det så kul! Kram.

    1. OJ, så mycket har vi inte fått i år. Skönt faktiskt, för de har inte riktig koll på hur man saltar och sandar 😉 Hoppas du hade en min helg med Mello! Kram

Kommentera

