Pierre Victoire, Soho

Jag verkar befinna mig i Soho mycket för tillfället, och i lördags åt Laura och jag en tidig middag på Pierre Victorie, en fransk bistro på Dean Street.

Mitt omdöme är lite tudelat gällande denna restaurang. Jag gillar verkligen att man kan få vällagad mat till en billig peng utan att bli besviken på kvaliteten. Med tanke på priset är det bra kvalitet och god mat för pengarna, men stället är lite omysigt och servicen ganska barsk. Vi kände oss aningen stressade när tre servitörer oberoende av varandra frågade om vi ville beställa. ”-Nej, vi behöver någon minut till” blev lite tjatigt… Men till slut lyckades vi bestämma oss, och valde rätter från A’la carte-menyn även om Prix Fixte-menyn också såg trevlig ut.

Min mage var inte på bästa humör så jag valde mat jag alltid klarar att äta; kött och potatis. Både Laura och jag valde soppa till förrätt; hon fransk löksoppa, jag potatis- och purjolökssoppa.

Min soppa var god, smakade hemlagad och ordentlig, men det var en ganska stor skål som förrätt. Lauras soppa var också god och mättade inte fullt lika mycket.

Jag valde steak frites med örtsmör och jag blev faktiskt förvånad över hur fin entrecoten var med tanke på att rätten bara kostade runt £15. Smöret var också gott men pommes fritesen var aningen ljusa och därmed inte särskilt krispiga. Synd, för det är ju så enkelt åtgärdat.

Lauras havsaborre med potatis, fänkål och gremolata såg riktigt god ut och var tjusigare än min rätt. Dessutom tyckte Laura att den var riktigt god.

Så maten var det inget fel på. Det är inget gourmetställe, men en restaurang jag rekommenderar om man vill ha en mysig kväll med hyfsat billig men vällagad mat. Synd bara att servispersonalen var lite stressande och barsk. Man fick känslan av att de bara ville bli av med oss så de kunde sälja vårt bord igen, när vi ville sitta några minuter och smälta maten. Så var beredda på det om ni går hit.

Pierre Victoire
5 Dean Street
London
W1D 3RQ
9 thoughts on “Pierre Victoire, Soho

  1. Jag brukar äta lunch där ibland. Håller med dig om att maten är god, men stället i sig saknar charm helt och hållet. Och förrätterna är alltid enorma! 🙂

Kommentera

