Ett vykort från London

Igår blev det hastigt bestämt att jag skulle följa med min kompis Maria och hennes kollega Hanna till Tate Modern och titta på Boetti och Kusama. Modern konst är i allmänhet inte min grej, men jag gillade verkligen Kusama. Hon kändes dessutom otroligt före sin tid med tanke på att de tidigaste av hennes tavlor och installationer var från slutet på 1940-talet.

Jag valde att promenera till Tate Modern på The Southbank eftersom det var en härlig kväll, dessutom är det lättaste sättet att ta sig dit från kontoret. Därefter promenerade vi alla tre mot St Pauls där Maria åkte hem ifrån och de två Hannorna fortsatte mot Bank. Inte illa med lite gratismotion. Särskilt när utsikten är såhär fin!

Dagar då jag hinner uppleva staden på detta vis känner jag mig otroligt glad över att jag bor här, i fina fina London.

Alla bilderna är tagna med mobilen, men de blev inte så pjåkiga ändå (denna gången).

11 thoughts on “Ett vykort från London

    1. Alla gamla byggnader är fina i London. Områden som Oxford St är ju ingen höjdare men där behöver man inte hänga. 🙂 I juni har jag bott här i fyra år, men det känns inte som så länge. Tiden flyger förbi.

  1. Nu är det inte så lång tid (5 v) tills vi kommer och besöker dig och ditt fina London. Ser framemot att få strossa omkring i staden. *Kram*

  2. Så fint 🙂 Jag längtar ofta dit då jag har släkt där…. och alla härliga indiska restauranger mmm! Att du har bott där så länge, det visste jag inte! Är det pga arbetet du är där?

    1. Tack!

      Kul att du har släkt här. Och indiska restauranger finns det gott om, curry är mer nationalrätt än fish ‘n chips! 🙂

      Jag flyttade bara för att jag ville, men fick jobb ganska så snabbt och har stannat allt sedan dess… 🙂

Kommentera

