Kort vecka

Detta är andra fyradagarsveckan i rad – helt klart värt att uppmärksamma eller hur? Inte nog med det men jag har dessutom celebert besök av barndomskompisen Tobbe och hans flickvän Malin.

Jag kom ju hem i måndags kväll och packade upp och tvättade. I tisdags städade jag lägenheten så det var rent och fint innan de kom och i onsdags laddade jag crockpoten med pulled pork, så att jag hade tid att göra en key lime pie, bädda och förbereda middagens tillbehör innan de kom. Jag har nämligen upptäckt att om man delar upp saker så känns det inte lika jobbigt som om man gör hela hästjobbet en och samma kväll. Visst är det moget av mig?! Skämt åsido, men jag har alltid varit bra på att piska mig själv för att framstå som perfekta värdinnan och ofta varit helt urlakad när gästerna väl kommit. Det är det inte värt och jag försöker att underlätta lite i värdinneplikterna dels genom att dela upp göromålen men också genom att tänka ut relativt enkla (dvs ej tidskrävande) men likväl goda, middagar att bjuda på.

Igår träffades vi efter jobbet och åt en riktigt god middag på Nopi (andra gnågen jag var där, men recension kommer)och ikväll har vi bokat bord på italienska restaurangen Zucca som jag är otroligt exalterad över att äntligen få testa och sen får vi se vad mer helgen bjuder på.

Ha en finfin helg hörni!

6 thoughts on “Kort vecka

  1. Precis likadan. Har storstädat idag. I morrn ska vi handla och förbereda lite för på söndag ska vi ha kalas. Inte göra allt på en gång. Funkar inte.
    Pulled port har stått länge på min to do-lista nu!!

Kommentera

