Utflykt till Canterbury, Kent

När Maria och Daniel var här förra helgen flydde vi regnet på söndagen och tog tåget till Canterbury sydost om London, i vackra grevskapet Kent (som ger mig Skånefeelings eftersom det är fullt av rapsfält).

När jag var i England min första vända, för 10 år sedan (huga) bodde jag inte så långt ifrån Canterbury så jag har varit här ganska många gånger, men inte på några år nu. Förutom att solen sken vilket alltid är trevligt så är Canterbury en mysig gammal stad med mur kring stadskärnan och en gammal katedral, samt känt universitet.

Vi gick i lite affärer, såg oss om i katedralen men pga gudstjänst kunde vi inte se hela, åt lunch och njöt av solen.

10 thoughts on “Utflykt till Canterbury, Kent

  1. Mysigt med utflykt… Canterbury som i Canterbury Tales? Coolt!

    Men konstigt att det i receptboken står grön vitlök och inte ramslök då? Aja, same same =)

    Japp, jag har mailat till den mailadressen 1 april på kvällen. Kolla i din skräppost så meddelandet inte ligger där. Mailar samma mail igen också för säkerhets skull.

  2. Så mysigt ställe! Jag håller med Moma. Det är så kul att kika in hos dig (även att vi blir grymt avis) och följa med på allt du hittar på.
    Hoppas hoppas du kan komma på träffen!

    1. Så roligt att höra, det är ju lite off-topic med utflykter, men en del av mitt liv i England och det är ju så fint att jag bara måste dela med mig. 🙂

      Ska verkligen göra allt för att komma till träffen!

    2. Så roligt att höra, det är ju lite off-topic med utflykter, men en del av mitt liv i England och det är ju så fint att jag bara måste dela med mig. 🙂

      Ska verkligen göra allt för att komma till träffen!

    1. Det rekommenderar jag verkligen! Körde runt på landet med mina föräldrar förra våren och det är så himla mysigt att se den engelska landsbygden och inte bara stan.

Kommentera

