Lunch på Restaurang Kungstorget, Göteborg

När vi anlände till Götet för ett tag sedan var det på en fredag förmiddag. Efter att ha lämnat av väskorna i Linus lägenhet mötte vi honom för lunch. Han hade mycket att göra på jobbet, så vi valde en restaurang nära hans jobb.

När vi klev in i Restaurang Kungstorget kände jag igen de guldfärgade stolarna och mörka sofforna för här drack vi drinkar sist jag var i stan. Då trodde jag att det mest var en bar, men deras lunch var faktiskt riktigt bra visade det sig.

När kameran drogs fram skrattade Linus till lite, jag träffar ju honom rätt sällan så han har inte vant sig vid min rutin. Laura däremot höjer inte ens ett ögonbryn längre.

Linus valde köttbullar med potatismos, gräddsås och lingon och jag ångrade nästan mitt val när jag fick se hans tallrik.

Men min räksallad var cokså fin. Det var en stor tallrik, så det mättade bra, däremot tyckte jag att det var aningen overkill med både dressing och majonnäs till salladen.

Laura valde fisk; stekt kolja med kokt potatis och gräddig sås. Typiskt svenskt alltihopa och en bra start på vår vistelse i staden.

Restaurang Kungstorget
Kungstorget 7
Göteborg
2 thoughts on “Lunch på Restaurang Kungstorget, Göteborg

  1. Haha….känner igen det där med kameran. Men tycker att det är många som fotar sin mat nuförtiden. Ser ju smarrigt ut. Har inte varit där. Tror de byggde om och bytte ägare för något år sedan. Ser fräscht ut!

Kommentera

