Äntligen sol!

Greenwich i sommarskrud, april 2011

Att ni haft fint väder hemma i Sverige, har inte undgått någon, inte ens denne utlandsvensk. Men det räckte att bida sin tid och så genom ett trollslag fick även vi sommar. I måndags var det grått och svalt och dagen efter sken solen och det var 23 grader, vilket förbättrades till 27-28 och nu i helgen blir det lite svalare, men fortfarande sol båda dagarna. Äntligen!

Veckan som gått har jag mest varit hemma och tagit det lugnt, lagat ljumma sallader till middag (för det gör vädret mig sugen på) och läst bra böcker (matbokstips kommer inom kort).

I helgen blir det lagom med aktiviteter. Ikväll ska svenska kompisen Maria och jag försöka hitta en schysst uteservering och i alla fall jag känner att det kan vara dags för rosé. På lördag ska jag sola (och skrämma slag på alla engelsmän som tycker att bikini är ‘naket’), ha picnic och hänga i någon mysig pubs trädgård (kallas beer garden och det är bästa helghänget såhär års).

Trevlig helg!

11 thoughts on “Äntligen sol!

  1. Ha ha… Det är verkligen som i filmerna att de solar i kläderna?! Jag glömmer aldrig när jag hälsade på min kompis när hon var au-pair i London. Smög upp i kort nattlinne och trosor för att gå på toaletten på morgonen. Jag trodde iofs att alla sov. Hennes värdmamma höll på att svimma.
    På Sveriges östra sida har vi har soligt, men fortfarande kalla vindar. Västkustborna däremot verkar smälta bort. Fast det är skönast nu innan det blir superhett tycker jag. Det enda är att kvällarna kunde varit lite varmare.
    Ha en fin helg. Kram.

    1. Man (de) solar oftast i shorts och T-shirt, men vissa har långärmat och långbyxor också. Galet!

      Haha, mina gamla flatmates tyckte bara det var trevligt att jag och mina kompisar gick omkring i underklader (alltsa bara till och fran badrummet). Hoppas du fick en fin helg! Kram

    1. Nej, bor inte där men gillar verkligen området! Bor i Clapham för tillfället men vi får se vart jag hamnar efter flytten 🙂

    1. De flesta solar i shorts och linne, men sen behöver de kanske inte vara lika rädda för tan lines som oss svenskar… Tror inte jag vill veta vad folket solar i vid er park, låter scary!

Kommentera

