Möhippan!

Även om det är helt off-topic så måste jag ju berätta om Emmas möhippa för två helger sedan.

Min käre far ställde upp som kidnappare och skjutsade Emma till Slottsparken där vi parkerat oss och åt frukost i solen med bubbel, färsk frukt, juicer, gott bröd och diverse pålägg. Emma fick dessutom på sig en snygg glitterperuk och en unik Sverigetröja. Sen åkte vi i samlad trupp till Utmaningarnas Hus på Limhamn och lekte i princip fångarna på fortet, men man gick in hela gruppen i varje rum. Våra två timmar gick snabbt och under tiden vi åt baguette så berättade vår guide liten om de olika lagens statistik.

Härefter stannade vi till vid Ribban och satte oss i lä på gräset och njöt av mammas goda kakor som hon bakat för ändamålet samt svenska jordgubbar som såldes en bit bort. Emma fick då öppna presenter från oss alla och gissa vad som var från vem. Svårare än man kan tro.

När vi slappat klart begav vi oss till Malmö dansakademi och provade på pole-dancing som faktiskt var skitsvårt, i alla fall tyckte jag det och lade ner det ganska snabbt, men det var roligt att titta på de som var duktiga och vår instruktör såklart.

Vi snabbade oss sedan att duscha på olika ställen i stan och möttes senare hemma hos bruden, vars blivande man snällt dukat upp långbord till oss.

Sedan kom bloggkollegan Anders Öhman och höll champagneprovning med oss. Det var verkligen roligt att träffa honom i verkligheten, och han gjorde ett fantastiskt jobb med provningen. Vi lärde oss alla nya saker och det var kul att jämföra de olika champagnerna.

Efter dryckesprovningen åt vi jättegod mat som vi beställt från tapas-stället La Roche. Tapas är som gjort för en skara på 12 damer som tycker om olika saker, och maten gick verkligen hem.

Det fanns charkuterier och en ost, oliver och stora kapris, marinerade räkor på spett, möra kycklingspett med hemmagjord chutney, stark och god aioli, spansk tortilla, fyllda små röda paprikor och fantastiskt goda lammkotletter. Vit chokladpannacotta med hallon till efterrätt.

Kvällen fortsatte sedan med musik och prat hemma hos Emma och det var verkligen en riktigt rolig dag för oss alla, men förhoppningsvis ännu mer för Emma.

Tack till alla inblandade, särskilt brudens syster Sofia som  planerade hela köret tillsammans med mig. Inte lätt att göra det på distans men det gick vägen. 🙂

8 thoughts on “Möhippan!

  1. Vilken fin möhippan ni fixat! Catering från La Roche kan jag tänka mig var jättegott. Och så trevligt med champagneprovning.

  2. Kanske ”off topic” men jag hade ändå sett fram emot att få läsa om det. Låter som om det var en lyckad dag, champagneprovning låter himla intressant… och gott. Kan tänka mig att det var en perfekt möhippe-aktivitet!

    1. Champagneprovning kan jag verkligen rekommendera oavsett tillfälle. Känns lyxigt och kul att få testa lite olika sorter.

  3. Vad roligt ni har haft det. Ni hade perfekt väder och trevliga aktiviteter. Bra ordnat 🙂

  4. Det här låter som den perfekta möhippan. Ibland undrar man om folk som planerar hippor tycker att de är till för dem själva eller bruden egentligen, med allt konstigt bruden kan tvingas göra. Men det här hade jag mer än gärna utsatts för 🙂

    Glad midsommar på dig, tjejen!!

    1. Tack snälla! Jag håller helt med dig om att vissa möhippor verkar helt galna. Det ska ju inte vara taskigt utan bara ännu ett firande av bruden, ja så ser jag det i alla fall. Du får säga till när det är dags… 🙂

      Glad midsommar!

Kommentera

