Fredagsupdate

Fredag igen minsann, och ynka två veckor kvar tills jag ska hem till Sverige i sommar.

Veckan som gått hade jag ju besök av barndomskompisen Therése, och vi hann med en hel del. I måndags drack vi varsitt glas rosébubbel och åt god ost och utsökta oliver på gamla favoriten Terroirs. I torsdags hann vi med en snabbmiddag på en annan favorit; Opera Tavern, som låg nära teatern där vi såg musikalen The Lion King. Jag tycker att musikaler kan vara trevliga men går mest när vänner hemifrån vill gå, men jag kan varmt rekommendera denna. Allt var fantastiskt, inte bara sången och dansen utan kostymerna och scenografin – allt var genomtänkt.

Sedan Therése åkte hem i onsdags har jag mest tagit det lugnt och lagt mig tidigt, det behövs det med. Ikväll blir dock ett glas eller två med Laura och Jess och i helgen ska jag hälsa på Jenny. Vi ska nog testa en av Londons bästa pizzerior som bekvämt nog ligger i hennes område och allmänt bara ha en lugn och mysig helg.

Önskar er alla en trevlig helg!

7 thoughts on “Fredagsupdate

  1. Jag är inte så mycket för musikaler, men tänkte att Michael någon gång under året skulle få ta med mig på en i London. Lion King kanske det blir då. Eller kan du rekommendera någon annan?

    1. Då är du nog lite som jag. De jag verkligen tyckt var bra är We Will Rock You (om du gillar Queen förstås) och Lion King. Men även Chicago är bra.

      1. De är nog de mest o-brudiga musikalerna. Mamma Mia hade jag t ex aldrig pallat se, orkade knappt se filmen…

  2. Jag älskar musikal på scen =) Jag har dock en tendens att dras till de stora klassikerna (även om jag sett en del modernt när jag tänker efter, bl a en galen grej med Sara Jessica Parker innan hon blev Carrie för alla), och kanske att jag inte hade sett The Lion King i första taget. Mkt bra med tips således! Min favvo är annars West Side Story, ett arv från min tid bland amerikaitalienare i New York =)

Kommentera

