Sommardrink med fläder

20120719-194222.jpg

Finns det något trevligare än att starta sommarkvällen med en frisk drink?! Första kvällen i Sverige inventerade jag spritskåpets slattar och hittade på denna trevliga och mycket enkla drink så att jag kunde tömma i alla fall en flaska.

Denna drink gjordes med mammas hemmagjorda flädersaft och dekorerades med äpplemynta från trädgården.

Sommardrink med fläder, 1 drink
1 del Bacardi Limon eller annan vit rom
1 del koncentrerad flädersaft
2-3 delar Sprite eller 7Up
is

Lägg lite is i glaset och fyll på med Bacardi, flädersaft och läsk. Blanda och dekorera med mynt

12 thoughts on “Sommardrink med fläder

  1. Ingen svensksommar utan fläderdrinkar! Jag tycker det är godast med rom i, men annars verkar de flesta använda gin. But I´m a sucker for rumdrinks…

  2. Men oj sa gott det later! Och jag som rakar ha lite hemmagjord fladersaft kvar.. 🙂 Hoppas att du har en jattefin semester hemma i Sverige. Har har vi rena varmeboljan – men saklart ska det bli svalare lagom (och regnigare) till OS. Fast det kanske ar lika bra, for 23 graders varme mot 31 ar nog kanske att foredra for de stackars atleterna! 😉

    1. Så bra! 🙂

      Jag fick en vecka av tråkväder och en med fint svensk sommar-väder så jag är nöjd. Tillbaka i Ldn nu och lite sol skulle ju inte skada, men vädret är ändå ok när man jobbar. Hoppas allt är bra med dig!

  3. Fläder är lika med svensk sommar! Jag skulle ha gjort flädersaft innan jag åkte men hann inte, nu får jag snällt vänta ett år! Hoppas du har det bra och att solen lyser på dig!

    1. Jag har tur som har en mamma som gör en massa varje sommar. Får leta upp en fläderbuske här också. Hade en jättebra semester och solen sken – jippi! Helt galet att ni fortfarande är iväg – riktigt avis!!! Enjoy 🙂

Kommentera

