OS-bildkavalkad I

Det känns verkligen häftigt att ha OS på hemmaplan. Skön stämning hela tiden eftersom Team GB skördar medalj efter medalj och i princip alla är insatta i vad som händer.

Hittills har jag besökt OS-området två gånger, båda förra veckan. Jag fick både se Danmark-Serbien och Sverige-Island i gruppspelet samt Spanien-Sydafrika i landhockey. Härnäst väntar bronsmatchen i handboll! Om jag är laddad? -Det kan du ge dig på! 🙂

Här är lite bilder sedan första besöket på OS-området, men fler kommer inom kort. Visst är detta en matblogg, men jag kan ju inte låta bli att berätta för er om OS. Mäktigt är ordet.

Och om just maten på OS har jag inte mycket positivt att skriva. Jag tror faktiskt att de två McDonaldsrestaurangerna är något av det bästa de har att erbjuda. Sushin jag åt var verkligen förfärlig, men såklart ätlig. Men som tur är får man lov att ta med sig mat in, men inte dryck.

Sverige-Island i gruppspelet

Staffan Olsson

3 thoughts on “OS-bildkavalkad I

  1. Vad lustigt – eller snarare kanske trist – jag har lyssnat på 2 olika BBC Food-podcasts om maten som skulle finnas på OS-rådet. Är det olika mat för besökare och de som tävlar? Podcastsen handlade förvisso om de tävlande, men det lät ändå som att organisatörerna skulle ha ansträngt sig på ett sätt som imponerade när det var ett relativt tillfälligt arrangemang.

  2. Fina bilder! Och vad roligt att du fick se Sverige i handboll. Ja, komiskt nog var nog McDonald’s det bästa OS-parken hade att erbjuda! Jag åt en alldeles förfärlig sallad, och var smart nog att hinna med en pizza på Franco Manca inne på Westfield inför mitt andra besök. Däremot var maten fantastisk i Greenwich – killen bakom Brockley Market hade arrangerat alla stalls, så det fanns en massa gott att välja bland.
    Fy vad tråkigt att OS snart är över… 😦

  3. Kan tänka att det är något speciellt när man är på plats, men vi är helt sopiga vad gäller OS (ja all sport för den delen) och har inte tittat på nåt alls… Fast handbollen står på i bakgrunden nu och det går ju inte riktigt bra…
    Trist att maten inte håller måttet, men det får du åtgärda i ditt eget kök:)

Kommentera

