Bröllopsfest på Ängavallen

Sista helgen jag var hemma i Skåne var det stor fest, nämligen bröllop mellan min bästa kompis Emma och hennes Claes. Festen gick av stapeln på Ängavallen och de gifte sig i en kyrka i närheten. Det var verkligen en perfekt dag och kväll med fint väder, otroligt fina tal, bra ös på dansgolvet och god mat och dryck.

Då detta är en bröllopsfest och inte ett restaurangbesök ska jag inte recensera maten, men jag (och såklart brudparet) var helt klart nöjda.

Förrätten var en vichysoisse med stekt pilgrimsmussla och löjrom, stekt sidfläskströssel.

Varmrätt var lamm från gården, lammkorv, ugnsrostad potatis med rosmarin, grönsaker och skysås.

Efterrätt: Inkokt rabarber, salt karamellglass med smul och rabarbercrème.

Det var en strålande fin dag och efter vigseln i kyrkan och skumpar och snitta i parken, var det verkligen efterlängtat att sitta ner och njuta av god mat och fina tal. Tack!

2 thoughts on “Bröllopsfest på Ängavallen

  1. Vilken jättefin bröllopsmiddag! Den där efterrätten hade jag kunnat ta två av… Det är alltid härligt med bröllop, låter som att ni hade det toppen. 🙂 Kram!

Kommentera

