Jet lag och semesterblues

Ca klockan sju imorse gjorde vår pilot en väldigt mjuk och behaglig landning på Heathrow och en tunnelbaneresa, några trappor med en tung resväska och en dusch senare var jag på jobbet. Och för första gången har jag ‘fått’ prova på jet lag. Jag är inget fan. Men det var heller inte lika farligt som jag förväntat mig. Skönt.

Något som jag dock inte räknat med var semesterbluesen som gjort entré. Är sommaren över nu? Snyft. Är semestern över nu? Hulk, snyft.

Denna tomhetskänsla efter en och en halv månad med fart och fläkt, semester, besök, OS, bröllop, lite jobb och världens bästa New York-resa är inte att leka med.

Tur att jag har pulled pork i frysen att trösta mig med.

 

2 thoughts on “Jet lag och semesterblues

  1. Booom!!! Raka vägen från flygplatsen till jobbet?! Det var en hård start. Njut av sensommarkvällar och helger och fortsätt turista för att hålla i känslan. Men hösten är ju faktiskt lite mysig ändå..

    1. Det var lite hårt men gick bättre än jag trodde. Känner inte att jag har råd att lägga en semesterdag till att bara vara hemma. Visst är hösten mysig, det är bara det att sommaren försvann så himla fort…

Kommentera

