New York: Picnic från Bouchon Bakery och Magnolia Bakery

En dag när vi strosade omkring vid Rockefeller Plaza såg jag till min förtjusning Bouchon Bakery; Thomas Kellers bageri. Jag är ett stort fan av honom och var bara tvungen att gå tillbaka en annan dag och handla något.

Så när vi näst sista dagen tänkte ha picnic i Central Park var det ju perfekta stället att handla fika på. Det blev dock bara smörgåsar eftersom jag också ville prova cupcakes från populära Magnolia Bakery.

Vissa söndagar stängs gatorna i Central Park av för biltrafik, så det är bara hästekipage, cyklister och gångtrafikanter som kan röra sig därinne. Mysigt. Som ni ser var vi ju inte direkt ensamma att besöka parken denna soliga dag.

Picnic!

Smörgåsar från Bouchon Bakery; surdegsciabatta med kycklingsallad med bland annat äppelbitar och tranbär i. Riktigt gott tyckte vi allihopa!

Cupcakes från Magnolia Bakery. Överst Red Velvet och underst German Chocolate cupcakes. Det är lite jobbigt att skriva detta men jag blev gruvligt besviken på Magnolia Bakery. Själva cupcakesen var ganska torra i konsistensen (dock ej gamla) och smaklösa. Toppingen på German Chocolate var helt ok, en sirapsliknande massa med kokos i, men Red Velvet-frostingen var inte alls god. Den smakade av margarin och artificiella ingredienser och lämnade efter sig en fadd smak i munnen. Hur detta bageri kan vara så populärt förstår jag bara inte?! Jag förväntade mig godsaker i klass med brittiska Hummingbird Bakery (tror t o m jag läst att Magnolia var vad Hummingbord utgick ifrån?), men dessa var katastrofdåliga i jämförelse. Hade hellre ätit matbutikskedjeproducerade cupcakes i grälla färger än dessa.

Vi köpte också några cookies från Magnolia Bakery och de var tack och lov lite bättre. Brown sugar cookiesen till vänster var spröda och faktiskt goda och chocolate chip cookiesen till höger helt ok, men inget speciellt.

Så ja, halva picnicen var jättebra och den andra mycket tråkig. Hade jag vetat detta innan hade jag såklart inhandlat allt på Bouchon Bakery.

6 thoughts on “New York: Picnic från Bouchon Bakery och Magnolia Bakery

  1. Kul att läsa alla din inlägg om NY. Känner att det är så mycket jag missat (var där på blixtvisit -08), främst i mat-väg. Dock behöver jag ju inte åka tillbaka bara för Magnolia Bakery förstår jag… Ibland förstår man inte alls hypen kring saker.

    1. Tror man missar mycket om man inte är där regelbundet, lite så är det i London också. Mycket temporära saker och pop-ups och restauranger kommer och går. Men kul att du gillar inläggen. 🙂

      Nej, skippa Magnolia, lär finnas bättre. Men Hummingbird Bakery här i London rekommenderar jag!

  2. Åhh, Magnolia bakery har man ju hört så mycket om.. skumt att cuppisarna var såna! Instämmer med Kim, varför hypen liksom.

    Åker jag till London ska jag testa Humminbird bakery promise! Kram!

  3. Hej,

    Har faktiskt läst det tidigare, att andra inte varit nöjda med deras cupcakes. Tråkigt så klart och illa för dem. Klart de måste vilja att det sprids positiva kommentarer. Alltså måste de ”step it up” eller hur ;o)

    Men vilken cool resa du gjort. Skulle så gärna vilja dra över dit jag också. Fast jag hade nöjt mig med London också faktiskt ;o).

    Kram Malin

    Vi ses om några veckor :o) Jippi!

    1. Synd jag inte läste det innan, och ja, tråkigt för dem. Men det går ju att åtgärda.

      Jaaaa, snart ses vi, ska bli så himla roligt!! Kram

Kommentera

