Tillbaka till vardagen

Denna vecka är min första hela arbetsvecka på vad som känns som mycket länge. Inget fel i det, men det är faktiskt lite skönt att ha en fast punkt igen. I veckan lyckades jag dessutom packa upp de sista kökssakerna, så nu finns det inga ursäkter för att inte laga en massa mat. Något jag ser mycket framemot!

Efter New York behöver jag dessutom ta det lite lugnt med utsvävningarna (dyr stad!) och jag är riktigt sugen på att bo in mig i lägenheten, sitta med näsan i nya kokböcker och med en filt runt benen. Att laga goda, mustiga soppor igen och ta det lite lugnt. Jag menar, snart är det ju jul och då vill jag faktiskt vara lite utvilad. 🙂

Nu i helgen får staden snabbesök av Carina så vi är några tjejer som ska äta den där goda sushin på Tsunami ni vet. Mums!

Dessutom är det nu slut på New York-inläggen, och tillbaka till verkligheten både på riktigt och på bloggen!

Trevlig helg!

12 thoughts on “Tillbaka till vardagen

    1. Klart jag inte glömmer bort matresan! Men det är ändå inte så långt till jul… Bor man utomlands har man liksom redan börjat planera för den. 😉

  1. Jag ser också fram emot att du börjar laga mat igen! Lite gött med vardag ändå… så att man uppskattar avbrotten liksom.
    Ha en fin helg, kram!

  2. Härligt med vardag igen. Men visst – jag hade hellre varit i New York… 😉 Det har redan hunnit gå 5 år sedan Olof och jag var där, och jag är sååå sugen på att åka tillbaka! Det har varit kul att få följa med via inläggen! Och snart ses vi, ska bli så kul! Kram!

  3. Ja, nu har jag ju också varit i NY- med dig! Tänk vad mycket trevligt vi har haft! Bra, för då har du något att tänka tillbaka på nu när arbetslivet tar fart igen 🙂

  4. Jisses vad ni hann med! Ser underbart ut alltihop. Själv har ju nyss gjort en futtig resa på ca en kvart med bil men med maxbagage (hela bohaget). Inte lika sceniskt men nog lika utpumpande 🙂

    1. Ja, det var ganska hard core. 🙂 Ojoj, vart har ni flyttat? Helt klart MER utmattande att flytta… Men desto roligare att packa upp!

  5. Vardag är ju större delen av livet så det är klart att man ska ha en bra sådan. Din målsättning tycker jag låter alldeles underbar. Ska läsa ifatt lite om din resa till NY. Var där i maj och vill tillbaka igen så fort som möjligt. Gärna på hösten. Central Park verkar så himla fin i höstkläder. Ska bli jättekul att ses om några veckor!

    1. Jag vill också tillbaka till NYC så fort som möjligt, känns nästan lite jobbigt. 🙂

      Ska verkligen bli skoj att ses i slutet av månaden! Kram

Kommentera

