London just nu

Hej hösten!

Efter värsta sommartemperaturerna förra helgen har det blivit svalt om morgonen och det har blivit dags att ta fram trenchcoaten. Strumpbyxorna väntar jag dock med så länge jag kan!

Förra helgen då det var så fantastiskt väder var ju Carina på besök. Att vi åt kanongod sushi berättade jag ju, men dagen efter var nästan ännu bättre. Jag och Carina satt i St James’s Park i gott sällskap av en Skånefamilj som bor utanför London just nu; Helena, Johan och lille Viktor.

Vi picknickade, åt glass och pratade en massa och sen när vi blev hungriga igen gick vi till Busaba bakom Trafalgar Square och åt en tidig middag innan Carina begav sig mot flygplatsen. En riktig mysdag!

Nu i helgen ska jag fira en tjejkompis födelsedag med cocktails efter jobbet ikväll, träffa väninnan Anna och hennes little Alexander på lördag och på söndag ska jag träffa en annan tjejkompis och hennes mamma som är i stan och hälsar på.

Hoppas ni också får en trevlig helg!

8 thoughts on “London just nu

  1. Det är samma här. Vi gick snabbt från sköna varma dagar till värsta höstrusket. Låter som du kommer få en trevlig helg i alla fall. Själv ska jag jobba 😦 Fast säkert har vädret bänt tills jag är ledig igen! Ha en bra helg. Kram.

  2. Väldigt likt vädret i Svedala fast fortfarande mycket grönt kvar, länge sen jag såg det så den här tiden i september. Det kallas väl inte brittsommar i England när det blir solvarma dagar framåt hösten 🙂

    Ha en fin söndag! Kram!

Kommentera

