Helgens matbloggsträff!

I helgen träffades 16 matnördar och -bloggare på Ystad Saltsjöbad och hade det riktigt trevligt! Alla utom jag anlände på fredagen och kalasade på fyrarätters-middag med tillhörande viner. När jag anslöt lördag morgon var dock alla pigga och taggade och vi åkte på matrundtur på Österlen.

Vi besökte Gunnarshög gård som odlar raps och är kända för sin kallpressade olja, Petersborgs gård som odlar och tillverkar senap samt Österlenkryddor som odlar många sorters örter som de torkar och säljer samt använder i sina kryddblandningar.

När vi var tillbaka på hotellet lagade vi tillsammans med kocken Thomas fem rätter och några amuse bouche under tiden som vi smuttade på god drink samt vin eller öl. Slutligen kunde vi efter en snabb uppfräschning sätta oss till bords och njuta av middagen och de tillhörande vinerna. Sist men inte minst fick vi njuta av den goda och gedigna frukostbuffén innan hemfärd nästa dag.

Helgen var verkligen otroligt rolig och det var oerhört kul att få träffa alla bloggare i verkligheten. Rundresan var mycket matnyttig (hoho) och det var naturligtvis otroligt roligt att få laga mat tillsammans med likasinnade foodies. En mer ingående beskrivning av helgens aktiviteter kommer så småningom.

Men kika gärna in på de andra deltagarnas bloggar för att läsa mer:

Amy’s piece of cake

Bara en kaka till

Kaksmulan

M.ade b.y m.ary

Malin’s Diner

Matrepubliken

Mumsfillibaba

Mårtenssons kök

Remsans Bistro

Tant Russins bak (luktar bäst)

Två små kök

 

 

17 thoughts on “Helgens matbloggsträff!

  1. Tack för en toppentrevlig helg, kära rumskompis. Det var så kul att träffas och visst hade vi det helt underbart! Nu ser vi fram emot nästa gång. Kram

    1. Tack själv, roomie! 🙂 Så himla skoj att träffa dig och lära känna dig lite grand. Ja, hoppas det blir snaaaart! 🙂 kram

  2. Grymt kul att du tog ända från London! Så himla go och trevlig du är i verkligheten. Också 🙂 Men du tycker inte att du överdriver lite när du säger att vi alla var pigga på lördagen? Hrm… Den där fyrarättersmiddagen tog hårt på mig i alla fall. Eller om det var något annat 😉 Fast den trevliga rundresan med sådant sällskap piggade upp!

    Tack för att jag fick träffa dig – nu hoppas jag att det blir fler gånger framöver!

    Kram Lotta

    1. Tack! Lika långt som för dig ifrån Sthlm ungefär, iaf tidsmässigt! Och tack detsamma, du är så sprallig och härlig! Jag var själv dödstrött så allt är väl relativt, men ni verkade faktiskt rätt pigga!

      Ja, hoppas det blir fler träffar! Kram

  3. Det var verkligen så roligt att träffas allihopa. Önskar jag hade haft ännu mer tid även om vi fick frukosten att prata lite på 🙂 Du de där sconesen, clotted cream och sylten… worth dying for 😉

    Kram fina och hoppas vi ses snart igen!

    1. Ja, det var inte tillräckligt med tid att prata med alla, men otroligt kul. Och roligt att du gillade sconesen! Kram

  4. Det var så himla kul att träffa dig, hurra! Träff när du kommer till Götet är ett måste. Vilka datum är det, första helgen i november eller minns jag fel?

    KRAM!

  5. Jag är grymt imponerad att du kunde komma ända från London! Så roligt att få träffa dig. Vilken helg vi fick tillsammans allihop. Jag känner mig fortfarande mätt bara jag tänker på all god mat. Kram.

Kommentera

