Vilken vecka!

Det har väl inte undgåt någon av mina läsare att jag var på en fantastiskt rolig matbloggsträff i Ystad förra helgen?! Men jag hann med lite mer än så när jag var hemma. Jag och mamma lagade en riktigt trevlig sen lunch/tidig middag innan jag åkte hem på söndagen. Allt blev jättegott, det tyckte ju vi som hållt till i köket med, men det var riktigt roligt att se pappa i princip slicka tallrik efter tallrik.

Nu i veckan har jag träffat vänner och lagat en hel del mat. Imorgon ska jag få se Lauras nya lägenhet och gå på fest på kvällen. På söndag är det återigen Downton Abbey (hurra!) och jag och Gaby försöker se det ihop varje vecka. Det blir ännu roligare då! Dessutom är jag riktigt sugen på att baka, så det blir nog lite av den varan med.

Trevlig helg!

10 thoughts on “Vilken vecka!

  1. Älskar Downtown Abbey! Älskar kostymdramer över lag faktiskt. Läste att man kan åka dit och gå sightseeing, det får du göra, du som i all fall är i rätt land.

    Trevlig helg på dig!

    Kram Malin

    1. Samma här! Ja, Highclere är det utspelar sig är öppet under sommaren, men tyvärr inte helger, så måste ta ledigt för att komma dit, så därför det inte blivit av. Samma slott är med i serien Jeeves & Wooster också.

      Om kostymdramat Parade’s End kommer till Sverige måste du se det. Gick nyss på BBC med Benedict Cumberbatch (Sherlock) – sjukt bra!! Ha en trevlig helg! Kram

  2. Oj, vad du hann med mycket i helgen! Downtown Abbey, undrar hur långt serien har kommit i dina hemtrakter jämfört med i Svedala? Serien har sina fans här hemma också vet jag men jag har aldrig sett det. Bara en parodi på det där man skojade om att konceptet för serien är att allt tydligen ska gå framåt väldigt långsamt. En diskussion om en tesort kan ta en kvart ungefär enligt parodin 🙂

    Trevlig helg och kram till dig!

    1. Ja, minsann. Dock ser jag framemot två sovmorgnar denna helg! 🙂

      Här är man inne på säsong tre, fjärde avsnittet nu på söndag, men vet inte hur långt ni kommit hemma. Såg iaf att första säsongen gick i repris i somras.

      Om du gillar smart och rapp dialog och är lite anglofil så kommer du att gilla serien! Och jag tycker nog att parodin inte riktigt stämmer ang tempot. Visst ger man vissa saker tid, men det hoppas ganska mkt i serien och det går fort framåt. Det har gått flera år på två säsonger. Jag älskar det för att serien är s urbota brittisk och för att dialogen är skarp och witty.

      Ha en underbar helg och kram på dig med!

    1. Den är riktigt bra, om ni skulle känna er sugna på att börja se den alltså. Hoppas ni hade en finfin helg! Kram

  3. Ja, vilken härlig vecka du har haft. Mathelgen i Ystad lät toppen. Bra tips! 🙂

    Downtown säsong 3 börjar den 3:e november. Jippi! Jag älskar den serien, har den på dvd och har redan sett alla avsnitt en massa gånger….tror att jag ska kolla på den igen..snart!” 😉

    1. Oh, kul att det börjar snart hemma med!! Nog bäst att kolla dvd:n igen så du är uppdaterad tills nya säsongen börjar. 🙂

Kommentera

