Hestons salted caramel popcorn-glass

Generellt sett så är jag emot hel- och i viss mån halvfabrikat. Främsta anledningen är faktiskt smaken, som bara inte kan slå en nylagad god middag. Men det beror såklart på kocken. Är man katastrofal i köket är det nog bäst att köpa färdigt. 😉 Andra anledningar är såklart näringsvärdet och alla tillsatser.

Med det sagt, så måste jag ändå erkänna att jag är uppriktigt nyfiken på Heston Blumenthals färdiga produkter för Waitrose. Än så länge har jag bara testat glassen med salt kola och popcorn. Och den var riktigt riktigt god! Ska jag vara petig var popcornkonsistensen lite tråkig i frusen form, men smaken var riktigt bra och det var små clusters av salt kola utspridda i glassen som var helt gudomligt goda.

Heston är kanske inte för alla, då en del av hans matlagning är ganska kemisk och annorlunda annan gastronomi, men jag tycker det är kul att Waitrose satsar på lite leksamma produkter.

10 thoughts on “Hestons salted caramel popcorn-glass

  1. Glass är ju något jag aldrig gör själv, så vill jag ha det blir det att köpa. Glassmaskin kanske är något att önska sig nu, finns ju i alla prisklasser verkar det som. Men popcorn-glass…? Jag vet inte riktigt där.

    Kram

    1. Ja, det tycker jag du ska önska dig – hemmagjord glass är så himla gott! Men du behöver ju inte börja med popcornsmak. 🙂 Kram

    1. Det funkar faktiskt med popcornen, men en industrifrys fryser väl snabbt. Funkar kanske inte lika bra hemma. Ja, salt kola är såååå gott!

  2. Gud vad nyskapande!! Den här glassen vill jag smaka! Jag kom ihåg när jag var utomlands och gick på bio, och de tittade så konstigt på mig när jag ville ha salta popcorn, för där var storsäljaren söta kolapopcorn. Hu så hemskt tyckte jag. Men det hade spillt över några sådana popcorn i min bytta, och de var så goda att jag satt hela filmen sen och bara hoppades få i mig fler kolapopcorn. 😉

    Tack för korven, förresten! 🙂 Jag får vara skyldig en lunch i gengänd, helt enkelt. 😉 Stor kram!

    1. Eller hur?! Tyvärr kan jag nog inte skicka en till dig, men hade gärna gjort det om det var praktiskt möjligt. Så du gillar sweet popcorn? Jag har inte lyckats konvertera, men de som är både och; sweet & salty går an. 🙂

  3. Jag dör lite. Det här låter så himla gott! Nästan så att jag blir sugen på att experimentera fram en egen med vår glassmaskin…

Kommentera

