Lunch på Green Man & French Horn, West End

Rillette (på fläskkött) med cornichoner. Bara det hade räckt till lunch!

Om jag väcker er mitt i natten och ber er rabbla Londonrestauranger ni läst om här på bloggen, lär ni alla säga Terroirs, så mycket har jag skrivit om det stället. Och det är ju fler än jag som gillar deras koncept, därför har de expanderat både i Battersea och i Hoxton, och nu senast; Green Man & French Horn, ett stenkast från själva Terroirs.

Kantareller och kronärtskocka med äggula. Så enkelt och ändå genialiskt!

Man ser likheterna, men Green Man French Horn är inte en vinbar, utan mer en enkel rustik restaurang i en f.d. publokal. Layouten på lokalen är långsmal med bord längs med ena väggen och bardisk längs med den andra.

Precis som på Terroirs kan man antingen äta förrätt, varmrätt, efterrätt eller några smårätter. Caroline och jag valde det senare och det blev ganska mycket mat. Allt var riktigt gott, men jag ska definitivt komma ihåg att inte skena iväg med beställningen eftersom portionerna är generösa. Den lena majssoppan vi började med hade tillsammans med lite bröd faktiskt varit nog till lunch.

Stora fina sardiner med gremolata –  fantastiskt goda.

Ugnsbakad havskräfta med citron. Inte ofta det finns på menyn i London, så jag passade på och njöt i fulla drag. 

Jag och Caroline lyckades inte ens komma i närheten med att äta upp allt, så vi bad faktiskt om en doggy bag. Man ska inte slösa med mat, och särskilt inte när den är så här god.

Green Man & French Horn
54 St. Martins Lane
London WC2N 4EA 
0207 836 2645

Kommentera

