Tidig Thanksgiving-middag

Igår bjöd min amerikanska kompis Laura in till en tidig Thanksgivingmiddag, eftersom hon kommer att fira Thanksgivinghelgen hemma i Philadelphia.

Hon hade verkligen gått all out och lagat kalkon (såklart), fluffig potatismos, candied sweet potatoes (dvs glaserad sötpotatis), skysås, tranbärsås och stuffing. Det var riktigt gott, och vi åt alla för mycket, vilket man bör precis som på julen.

Efter att vi hämtat andan en stund bjöds vi också på pecanpaj med både brandy cream (vispgrädde med brandysmak) och honeycombglass. Otroligt gott! Och det receptet kommer garanterat att dyka upp på bloggen om ett tag.

7 thoughts on “Tidig Thanksgiving-middag

  1. Tidig?? Vi åt vår för en dryg månad sedan 😉 men så firar vi ju den Kanadensiska helgen försås. Såg väldans gott ut, de kan det där med sina kalkoner, amerikanerna ;). Ser fram emot recept på pajen. Ha det gott kram

  2. Åh, såna här middagar gillar jag. En gång i hela mitt liv har jag blivit bjuden på Thanksgiving middag. Det var också med hela kitet. Fylld kalkon och ärtor i moset minns jag. Supergott var det.

Kommentera

