En annorlunda julmarknad

I lördags besökte jag en minst sagt annorlunda julmarknad. En herre, känd från Antikrundan, öppnade upp sitt (gigantiska) hem i Landskrona för julmarknad. Mamma har varit taggad ett tag för hon har varit där på besök innan, och pappa och jag följde såklart med.

Julmarknaden hölls både ute på innergården, i källaren, i flera uthus och inne i själva boningshuset. Det var jättefint pyntat överallt och gott om god mat att provsmaka och köpa, ett café, lite loppis och antikviteter och lite annat smått och gott.

Vi köpte med oss kanongott bröd med oss hem från Brödkultur i Helsingborg som bland annat hade sin egen version av ett av mina favoritbröd; Poilane, och vi hittade en kanongod räksallad dessutom. En glögg/varm choklad-paus höll modet (och värmen) uppe och mot slutet gick vi in i själva huset där jag blev alldeles knäsvag när jag såg det stora fina köket. Där bakades det lussekatter till försäljning hela dagen och luktade fantastiskt gott. Dessutom fick jag syn på detta fantastiska kakel – vill ha! (när jag har ett eget kök).

11 thoughts on “En annorlunda julmarknad

  1. Vilken annorlunda och trevlig miljö att hålla julmarknad. Jag som satt och funderade på vägen hem om jag skulle anstränga mig och besöka skansens julmarknad i år. Men det här verkar nästan lite trivsammare.

    P.S. Tack för dina fina kommentarer till mitt inlägg om bloggträffen. D.S.

  2. Ah, vilken julmarknad, den skulle jag vilja gå på, kan man komma ihåg det till nästa år tro. Håller med om kaklet, jättesnyggt!

  3. Låter jättemysigt! Jag är väldigt dålig på julmarknader eftersom de jämt är så tidiga och jag är julgrinch fram till december eller 1a advent men i år har jag fått lite fuskjulstämning redan så kanske skulle passa på? 🙂

    1. Fuskjulstämning, hurdå?

      Jag var också grinch till 1:a advent innan, men nu behöver jag all tid jag kan få att förbereda innan jag åker hem över julen.

  4. Mysigt! Åh herreguuu, hade sålt min högra arm för en lussebulle just nu…
    Vad tjusigt du har gjort det här!

    WOW- kaklet!

  5. Ser ut att ha varit mycket trevligt. Vi brukar gå på julmarknaden på Kalmar slott, som är mysig fast det är precis samma varje år. Jag är sugen på något nytt i år.

Kommentera

