Tips till påsk

I år kommer jag nog inte att fira påsken nämnvärt eftersom jag ska vara kvar i London. Men jag har i alla fall ett proppfullt påskägg och det är ju det viktigaste! (Tack Carina!) Vill ni förresten läsa mer om påsk i Storbritannien så kika in på detta inlägg.

Även om det således inte blir särskilt mycket påskmat för min del så finns det ändå en del i bloggens arkiv som kan passa ypperligt för er andra. Klicka på bilderna för att ta er till recepten.

Jag är egentligen inte så mycket för traditionell påskmat eftersom jag inte är så förtjust i sill. Trots det älskar jag denna matjestårta!

Lamm hör ju påsken till och om en lammstek känns för jobbig eller otymplig kan jag rekommendera lammfilé med rotsellerigratäng och karljohansvampsås istället. Fantastiskt gott!

Och om man inte är sugen på lamm är denna ugnsbakade kyckling med citron, lavendel och timjan fenomenalt god!

En vårig ramslökssoppa passar bra som förrätt.

Och som efterrätt passar något friskt med citron, som denna citroncheesecake….

…eller den gamla klassikern citronmarängpaj.

Hoppas ni alla får en Glad Påsk!

4 thoughts on “Tips till påsk

  1. Åh vad mycket gott, skulle inte tacka nej till något. Ramslökssoppa låter spännade (har aldrig testat) och citronmarängpaj är ju snudd på godaste efterrätten.

    1. Jag tror att du skulle gillat ramslökssoppan, Tina! Måste nog bege mig ut i skogen och plocka lite nu, blev själv sugen. 🙂

      Glad påsk! Kram

  2. Håller med Tina, ramslökssoppa låter GALET GOTT! Och jag ska ha kompisar över på middag på måndag, undrar om vi kan leta upp lite ramslökt till dess. Ha en fin påsk! KRAM!

Kommentera

