Långhelg med besök!

P1000676

Idag och imorgon är jag ledig från jobbet (hurra!) för att bästa föräldrarna kommer på besök (hurra igen!). Det ska bli så roligt att få krama om dem igen och ha hela fyra dagars kvalitetstid.

Fotot ovan är från ett tidigare besök, men det är bland annat sådant vi ägnar oss åt; fönstershopping i Burlington Arcade.

Idag kommer vi nog att strosa runt i Chelsea och ikväll ska vi äta hemma hos mig. Imorgon kanske det blir Borough Market och på lördag troligtvis Hampton Court. Och så har vi ett par restauranger bokade.

Ha ett fint slut på veckan!

14 thoughts on “Långhelg med besök!

  1. Vad mysigt! Jag kommer i håg när jag var au-pair och mina föräldrar kom på besök till storstaden. Inget de vara vana vid, men kan tänka mig att dina varit där flertalet gånger. Det var annorlunda förr, skrock skrock.. Haha, så gammal som jag och de är…

    Ha det så mysigt så ses vi snart!

    Kram kram

    1. Mina föräldrar är heller inte unga men de jag varit här flera ggr förr och är ganska vana att resa! Jättemysigt att ha dem här!! Kram

  2. Åh, vad mysigt med föräldrarna på besök! Och skönt med tredagarsvecka! Ha en jättefin helg (och inte har du väl missat att det blir sol i helgen?! 18 grader och sol på söndag, wihoo!).

    1. Ånej, jag har INTE missat veckans höjdpunkt, sol på söndag!! Ska bli helt underbart! Njut du med och ha en fin helg! 🙂

  3. Åh, då får ni ha en riktigt härlig helg! Hoppas London visar sig från sin soliga sida 🙂
    Såg dina fina gnocchi. Jag är så sugen på att testa att göra egna och även egen pasta. Gnocchi borde jag väl våga mig på iaf? :-/

    1. Dagen började med regn men uppehåll och t o m sol mellan varven sedan föräldrarna landade!

      Det är sjukt mycket lättare att göra både pasta och gnocchi än vad jag trodde så du fixar båda hur lätt som helst!! Kram

  4. Det är något särskilt med föräldra-besök väl? Oavsett om man bor i samma land eller er 🙂
    Hoppas ni får en riktigt fin helg tillsammans!

    1. Vet inte riktigt hur du menar… Jag har inte haft föräldrarna på besök (mer än för en fika eller så) förrän jag flyttade hit! Men vi hade det jättemysigt!! 🙂 Kram kram

Kommentera

