Frukost på Megan’s, Fulham

IMG_3751

När det gäller frukostar så är jag lite en av och på-människa. På vardagarna blir det något lättare vid skrivbordet när jag kommit till jobbet, men på helgerna när jag sovit längre då kan jag verkligen njuta av en god frukost.

I helgen testade vi ett ställe som ligger nära där jag bor, i Fulham-änden av Kings Road. Mina flatmates går ofta hit och det är de som tipsat mig om Megan’s.

IMG_3749

Inredningen är rustik med trägolv och -bord. Det är bordsservering men man betalar vid kassan på väg ut.

Jag kan i princip aldrig säga nej till Eggs Benedict så det beställde jag. Denna var dock något annorlunda originalet med surdegsbröd istället för English muffin och lufttorkad skinka istället för kokt eller rökt, och lite grönt i forma av ruccola.

Äggen var perfekt pocherade (något jag är galet petig med) och även om hollandaisesåsen kanske inte var den godaste jag ätit var den god, bara lite tunn i konsistensen, men det gjorde å andra sidan att min frukost kändes mycket lättare.

IMG_3752

Pappa (som faktiskt fyller år idag – g r a t t i s ! ! ) satsade på en Full English Breakfast (översta bilden) komplett med bönor i tomatsås, stekt ägg, korv, bacon, svamp och tomat. Och rostat bröd förstås.

Mamma var inte lika hungrig och tog bara scrambled eggs med rostat bröd och en croissant med sylt. Det stod hemkokt sylt på borden som det bara var att ta ev, en trevlig touche.

Äggen är, som ni kan se, aningen för fasta i konsistensen, men ibland kan man få scrambled eggs som mer liknar en omelett i bitar, så detta var ju rätt bra ändå.

M5

Det var först på vägen ut som jag såg alla sötsaker, och det var nog tur det – se så gott det ser ut!

Megan’s Restaurant & Deli
571 Kings Road, London SW6 2EB

Kommentera

