Middag på Chateau Beirut, Göteborg

CB

Först på agendan på matbloggsträffen var förmingel hos Kim följt av middag på libanesiska Chateau Beirut på fredagskvällen. Själva minglet hann jag knappt med, eftersom jag efter min tidiga morgonflight (lämnade London innan kl 07) var otroligt trött tyckte jag det var bäst för alla parter (jag är trevligare utvilad) att jag tog en tupplur och gjorde mig iordning. Men vi (jag hade min kompis Linus i släptåg) hann hälsa varvet runt och hälla i oss ett glas bubbel i alla fall.

CB3

Vinbladsdolmar

CB5

Paprikadip och vitlöksfärskostdip

CB4

Det bjöds även på magdans.

CB2

Tabbouleh och tonfiskröra

På restaurangen tog alla i princip samma, en meny bestående av tolv olika kalla och varma mezze. Det var klassiker som hummus, baba ganoush och vinbladsdolmar men också annat lite otippat som en krämig tonfiskröra och friterade bulgurbollar. Allt var riktigt gott, och jag som rest lite i Mellanöstern blev faktiskt positivt överraskad över hur bra det var! Även trevliga priser och kul med endast libanesiska viner på vinlistan.

Chateau Beirut, Karl Johansgatan 7, 414 59 Göteborg

8 thoughts on “Middag på Chateau Beirut, Göteborg

  1. Ja, herregud vilken kväll! Så mycket gott. Jag provade det mesta både högt och lågt och gillade så gott som allt. Även ölen! Nästan så att höjdpunkten på kvällen var när magdansaren avancerade väldigt nära enda karln vid bordet. Oj, vad han fokuserade på maten 🙂

    Trevlig helg – i morgon är det ju fredag!

    Kram Lotta

    1. Ja, mycket fokus på maten var det – stackar’n. 🙂

      Fredag idag – helg galet skönt! Ha en fin helg!!! Kramar

Kommentera

