Brunch på Incontro, Göteborg

IC2

På söndagen tog jag lite sovmorgon medan Linus som jag bodde hos sprang en runda. Sen brunchade vi i godan ro på Incontro vid Svenska Mässan.

Detta var en riktigt matig brunch, men fokus på riktig mat mer än ägg och bacon även om det också fanns. Det fanns tre stationer, en med kallt, en med varmt och en med sötsaker.

Den kalla maten var i princip massvis av olika antipasti, och det var tydligt att restaurangen har en italiensk inriktning. Det fanns många vegetariska smårätter, en stor skärbräda med olika charkuterier, oliver, nybakat bröd med tryffelkräm (halleluja!) och bitar av parmesan som man antingen kunde äta med en syrlig apelsinmarmelad eller som jag föredrog; doppad i balsamico. Samt en syrlig smoothie.

IC3

Efter en liten paus gick vi på det varma där man hittade knaprigt och fint bacon men lite torr (i min smak) äggröra, tortellini med svamp, kycklingvingar, revben, potatis, grillade majskolvar med chilismör, svamp, ugnsbakad tomat och två sorters pizzor.

IC4

IC5

Vi pausade igen, lite längre denna gång, och tog sedan pannkakor med grädde och varma björnbär och sedan en ännu längre paus innan vi gick på glassen med maränger och chokladsås.

Det fanns även pannacotta, belgiska våfflor, jordgubbspaj med vaniljsås och diverse andra bakverk.

Jag gillade verkligen detta upplägg med brunch med riktig mat. Allting var trevligt upplagt och fylldes på ofta, liksom vi fick påfyllt vatten och blev av med tomma tallrikar direkt när det behövdes.

Dessutom var det verkligen vegetarianvänligt med betydligt fler grönsaksrätter än kötträtter. Vilket är mycket trevligt även för mig som köttätare och det fanns verkligen något för alla.

Incontro
Mässans Gata 24

412 51 Göteborg

6 thoughts on “Brunch på Incontro, Göteborg

    1. Jag hade nog blivit stammis om jag bott i Götet. I helgen ska jag testa brunch i Malmö istället, ska bli gott det med!

  1. Vad härligt och gott det ser ut! Hade gärna tagit en brunch men tåget tillbaka till Stockholm var bokat lite för tidigt insåg jag ju i efterhand… Jag får spara detta tips på brunchställe till nästa gång jag är i Göteborg helt enkelt!

    Kram!

    1. Helt galet att jag faktiskt orkade med brunch, men det gick ju bra… 😉 Ja, testa vid nästa besök, helt klart ett bra ställe.

      Kram

Kommentera

