Taste of London 2013

IMG_4126Trots att årets upplaga av Taste of London var mässans tionde och således ett jubileum, tyckte jag den stod sig dåligt jämfört med förra året, i alla fall maten. En del av de rätter jag åt var faktiskt inte värda att visas upp på mässan medan andra restauranger verkligen levererade smak och kvalitet.

IMG_4129

Det första jag smakade på var en hot dog från Bar Boulud. En fantastiskt sådan gjord på fläskkött och cheddar från Somerset med cumberland glaze och savoykål. Fantastiskt gott!

IMG_4131

Hos Zoilo provade jag deras asado; skirt steak med rotselleri- och persiljesallad och benmärgssås. Köttet var underbart gott och perfekt tillagat, men salladen var verkligen inget speciellt (så trist att jag inte ens åt upp den). Benmärgssåsen var god och umamirik men hade väntat mig en kraftigare märgsmak.

IMG_4136

Fin-marshmallows.

IMG_4138

Matlagningskurs.

IMG_4140

Häftiga grillar hos Gordon Ramsay.

IMG_4144

Barbecoa (Jamie Oliver och Adam Perry Langs restaurang) serverade bland annat burgare. Den ser god ut men var verkligen en besvikelse. Inte godare än vilken hemmagjord färsbiff som helst. Den serverades med Westcombe cheddar, tomat och grillad rödlök.

IMG_4147

Jag hade turen att få lyssna till, och titta på Magnus Nilsson från svenska Fäviken på Electroluxscenen. Han var mycket karismatisk och lagade två rätter för oss och bjöd slutligen journalisten som pratade med honom på scen på sitt hemgjorda snus. Mycket trevligt!

IMG_4154

Hos Alyn Williams at the Westbury åt jag fänkålsgravad lax med nässelvichyssoise och taleggio. Själva laxen var god och soppan riktigt god, men jag tyckte rätten var lite spretig.

IMG_4158

Hos Sushisamba åt jag denna gudomliga skapelse – en sasa roll. Räktempura med shishito, coriander, het majo och rödlök. Även det gula pappersliknande gick att äta.

IMG_4163

Allra sist gick jag tillbaka där jag började; hos Bar Boulud och åt en fantastiskt liten dessert. En macaron sandwich med jordgubbsyoghurtglass. Ljuvligt gott!

Som jag nämnde i början tyckte jag att det var ojämn kvalitet på den mat jag smakade och jag önskade att jag haft mer tid att strosa omkring. Bäst var helt klart Bar Boulud och Sushisamba.

2 thoughts on “Taste of London 2013

  1. Ser fantastiskt gott ut alltihop även om du tyckte vissa smaker var en besvikelse. Jag tror jag hade njutit bara av att strosa runt där 🙂

Kommentera

