Middag på Boccadoro, Vis town, Kroatien

IMG_4814

Vis town var verkligen en mysig liten stad som jag faktiskt önskar att jag haft mer tid till att utforska. Men vi gjorde absolut det bästa av vår tid där genom att strosa omkring på ena hållet under dagen och i gamla stan på kvällen. Trots mycket kvällsöppna butiker i gamla stan var Vis faktiskt inte särskilt turistigt. Det fanns seglingskläder att köpa, samt konst och smycken gjorda av snäckskal men inte en massa plastsaker från Taiwan (tack och lov). Jag köpte ett fint halsband här (av snäckskal) som gjorts på plats av damen som sålde det till mig.

Det fanns en hel del restauranger att välja mellan i gamla stan och Gaby och jag blev mycket nöjda med vårt val av Boccadoro.

IMG_4799

Restaurangen var riktigt romantisk med sina olika rum på en innergård och mysbelysning, så ett bra tips för er som åker med flickvän/pojkvän. Gaby och jag skrattade gott åt vår ‘dejt’ som bestod av bubbel on the house och mycket god mat.

IMG_4803

Vi delade på en förrätt bestående av seared tonfisk (brynt men rå i mitten) med endiv och vattenmelon. Enkelt men gott!

IMG_4808

Gaby valde lamm med hemmagjord gnocchi i krämig sås (som hon tyckte påminde om svensk gräddsås i smaken). Lammet var fantastiskt mört och gott!

IMG_4809

Jag ville ha en lite lättare middag och satsade på ugnsbakad havsabborre med grönsaker. Den kom en papillote, dvs inslagen i smörgåspapper, och bara föll i bitar. 
IMG_4810

Det var också gott om matiga grönsaker i mitt fiskpaket; tomater, squash och morot. Visserligen en enkel rätt, men perfekt kryddad och tillagad.

Boccadoro, Petra Hektorovica 2, 21480 Vis, Croazia

Kommentera

