Packa, packa…

s41
Rosor från föräldrarnas trädgård

Veckan som gått har mest bestått av att packa, rensa, packa, packa och rensa. Jag har plockat mer mina pinaler i lådor eftersom jag ska flytta imorgon. Flyttlasset går inte så långt, men det har ändå varit skönt att rensa ut och organisera mina prylar.

Som tur var har jag inte packat ner kökssakerna ännu utan bara rensat ut bland dem, för igår blev det en spontan farvälmiddag med mina flatmates. Vi drack prosecco och Rioja och njöt av en trerätters signerad moi. Det var verkligen en trevlig kväll med god mat, många skratt och trevligt sällskap. Och äntligen efter några hattiga veckor med nödlösningar i köket njöt jag verkligen av att laga mat igen. Hurra!

I helgen blir det som sagt att packa upp, städa och komma i ordning och så ska jag hälsa på min kompis Laura som också flyttat och spana in hennes nya lägenhet.

Ha en fin helg!

14 thoughts on “Packa, packa…

    1. Ja, det blir så ibland. Inte min favoritsysselsättning men det går ju. Har redan funnit mig tillrätta – tack! Kram

  1. Avundas inte dig som är i flyttar tagen, men hoppas att allt går bra!
    Skönt att matlagningslusten kommit åter, jag upplever samma sak här – det går åt rätt håll.

    1. Tack, det gick bra, men lite segt är det allt. Men desto roligare med matlagningslusten. Hurra att det det är likadant för dig! Kram

  2. Hej Hanna, har du tips på UK-webshopar som skickar fina hampers eller andra deliprodukter? Ska skicka till min kompis i Skottland. Har Ottolenghis onlineshop bokmärkt med tar tacksamt emot andra ”matiga” tips? Gärna ekologiskt typ. Kram!

      1. Suveränt! Tack! Jag hade Ottolengi, Green&Blacks och Waitrose bokmärkt men hittade inte ”rätta presenten…”

  3. Förstår att du börjar tröttna på packandet nu vid detta laget, hoppas du har kommit i ordning och att du trivs i nya lyan. Skönt att få lite organiserat, inget ont osv…
    Men för vår del hade vi gärna sysslat med lite flyttpackning, mer än gärna faktiskt. Det är extra tradigt just nu på den fronten, den lägenheten som vi anmälde oss till sist stod vi på plats två till och så klart tog personen före oss den. Suck!
    Har kikat på dina Kroatienbilder och nu vill vi besöka det landet mer än tidigare.

    Kramar och lycka till på nya adressen!

    1. Håller verkligen tummarna för att ni ska hitta en ny lägenhet snart! Så typiskt att den före i kön tog den ni hade på gång, så himla typiskt! Men snart är det er tur, det är jag säker på!

      Rekommenderar verkligen Kroatien! Behagligt väder, fin natur, turkost hav och god mat! Kram kram

  4. Jag tycker om att packa🙂 För det innebär ju den där ofta så nödvändiga rensningen också som frigör en massa energi hos mig varje gång. Och så tycker jag om att ordentligt lägga ned grejerna i kartonger med vetskapen att det ska packas upp på ett, förhoppningsvis bättre ställe, med nya förväntningar. Bor du i egen lägenhet nu eller har du nya flat mates? Skönt att du kommit i ordning!

    Kram!

    1. Jag tycker också om att rensa ut och det gjorde jag bra denna gången, men just att packa ner tycker jag är lite trist. Föredrar att packa upp och ställa i ordning. Har haft mycket på jobbet bara så har trutit lite med energin, men nu är jag nästan helt i ordning, tack och lov.

      Jag var i valet och kvalet om jag skulle hitta något eget men valde att flytta in hos en kompis kompis som är jättetrevlig och har en riktigt fin lägenhet.

      Stor kram!

Kommentera

