Kräftor!

IMG_4653

Sista kvällen hemma i Skåne var riktigt festlig med en minikräftskiva med mina kära föräldrar. Vi började med bubbel och parmesankex  och fortsatte med mer rester från sommarfesten. Det känns så tillfredställande att äta upp rester eller att skapa något nytt av dem.

IMG_4662 IMG_4664

Tandoorikycklingbenen var goda som de var med potatisklyftor, (köpt) vitlökssås och god sallad med spenat, tomat och avokado.

IMG_4667

Det kan tyckas som fel ordning att äta det matiga före kräftorna, men jag tycker om att spara det godaste till sist och svenska ljuvligt goda kräftor med gott bröd, smör och ost var en ljuvlig varmrätt.

Det var min enda kräftskiva i år eftersom jag inte anordnade någon här i London, men jag har faktiskt ett paket kinesiska i frysen här som jag ska njuta av någon dag framöver.

8 thoughts on “Kräftor!

  1. Härligt! Tycker det låter som en bra idé att äta sig lagom mätt först och sedan sitta och slurpa på kräftorna. Och det tycker jag fast jag inte äter dem själv. Just därför är det så mycket bättre att börja med det andra – så att jag får bli mätt och nöjd🙂

    1. Men man måste ju bottna med någonting, bara kräftor och bröd är inte så mättande, särskilt om man har snaps till. Och gillar att äta det andra innan så det inte simmar i kräftspad. Win win liksom!🙂 Kram

  2. Så brukar vi också göra, att vi njuter av en lättare middag och frossar sedan i kräftor. Vilket vi gör i tid och otid🙂 Bara för att det är så gott!

Kommentera

