Middag på Bluebird, Chelsea

h24

Det var Sir Terence Conran som gjorde om Bluebird från ett bilgarage till restaurang på 1990-talet. Den ägs numera av D&D London som har drygt tjugotalet restauranger runt om i världen, varav några till i London.

Bluebird är verkligen en institution på Kings Road med sin butik, café, mysiga uteservering, bar, restaurang samt rum för privata evenemang.

Interiören är flärdfull men mysig med soffor och fåtöjer blandat med träbord och tillhörande stolar och både jag och Sinead kommenterade den trevliga inredningen!

h23

Vi var riktigt hungriga och beställde in varsitt glas champagne och gick sedan direkt på varmrätterna. Jag lyckades knipa deras sista Hummer Thermidor som är deras fredagsspecial och Sinead valde en tigerräka- och marulkscurry.

Min hummer var perfekt tillagad och Thermidorsåsen var mycket god, dock totalt olik den jag själv brukar göra. Den enkla dressade salladen bröt fint av mot den krämiga såsen och de spröda pommes fritesen.

h21

Sineads curry serverades i en liten kopparskål och riset kom i en matchande sådan, dessutom bjöds det på poppadoms och såser.

h19

Eftersom det var fredag så unnade vi oss varsin efterrätt också. Sinead valde dessa små munkar rullade i kanelsocker med tjock vaniljkräm och sylt vid sidan om. Som tur var orkade hon inte alla (det var en ganska stor portion) så jag fick också smaka. Riktigt gott! Dock lite opraktiskt med en såpass liten bräda men trevligt upplagt.

h18

Jag valde en kula vaniljglass och en kula hallonsorbet till efterrätt och det var verkligen perfekt efter min krämiga hummer. Vaniljglassen var otroligt god och hallonsorbeten full av smak.

Bluebird var precis så som jag förväntat mig. Trevlig vällagad mat, lite lyxkänsla men ändå avslappnad miljö. Vi hade också flera servitörer som tog hand om oss och trots att de alla var mycket trevliga skulle de kanske kunnat kommunicera lite bättre med varandra… Men hellre för mycket än för lite service.

Bluebird Chelsea, 350 King’s Road, London SW3 5UU

3 thoughts on “Middag på Bluebird, Chelsea

  1. ser sååå gott ut🙂 är du intresserad av motivation till din träning? kolla gärna in en sväng på min blogg och se om det är nått för dig🙂

Kommentera

