Tiden den går… fredag igen!

IMG_5644
Gabeljung, hösten 2012

Som liten förstod jag aldrig riktigt vad vuxna menade med att tiden gick så fort och att de kunde prata om saker som hände för 10 (!) år sedan och säga att det kändes som igår. Men tidsperspektivet förändras under årens gång och numera förstår jag precis vad de menade, för veckorna liksom bara skenar iväg. Nyss var det sommar och nu är det bara drygt sju veckor kvar tills jag ska åka hem och fira jul. Och till på köpet känns det inte alls som 15 år sedan jag lärde känna min bästa vän Emma. Lite skrämmande när man tänker på det.

Denna vecka, som liksom de andra detta året, passerade fortare än kvickt och som tur var hann jag med en del kul. Middag med några kollegor i tisdags, Broadwaykonsert med the Royal Philharmonics i Royal Albert Hall (rikligt trevligt tills de körde ett Abba-medley) och en lugn kväll hemma för att ladda batterierna och slappa lite. Ikväll blir det middag ute och imorgon middag med några tjejkompisar!

Ha en fin helg!

5 thoughts on “Tiden den går… fredag igen!

  1. Håller med – känner mig som tusen år varje gång jag säger att tiden går så fort men den gör ju det! Haha. Hoppas du får en fin helg! Kram!

  2. Sitter på ett fik mitt i Soho med gratis wifi och måste bara berätta att jag tog din Londonlista till hjälp i helgen. Har varit här över helgen och bokade bord i förväg på Mele e Pere och vi blev riktigt nöjda. Tack!
    Det roliga var att servitrisen frågade hur vi hade hittat just deras restaurang eftersom hon såg att vi uppgett ett svenskt mobilnummer när vi bokade. Vi berättade att vi läst om den i en svensk blogg och hon blev förvånad men utbrast – oh, vi har faktiskt en del svenska gäster här, det kanske är därför!🙂

    1. Så roligt att höra, Zelda! Känns så overkligt att någon annan använder mina tips – men tack så mycket.🙂 Och ha en fortsatt bra Londonvistelse!

Kommentera

