Middag på Soho Diner, Soho

sd3

I fredags var vi fyra tjejer som gjorde Soho. Jag och Verity var först på plats på Soho Diner (del av Soho House-gruppen) och drack vin/drinkar i väntan på de andra tjejerna. Vi satt i baren precis vid det öppna köket och såg kockarna laga burgare efter burgare och de såg helt fantastiska ut, så det var ingen tvekan om vad vi skulle äta.

När den sista av oss var på väg satte vi upp oss på listan för ett bord (man kan inte boka) och ca 20 minuter senare blev vi visade till ett bord vid fönstret, där det var betydligt kallare än vid spisen; det är vinter i London minsann,

Vi beställde alla varsin single burger (som konstigt nog innebar dubbla biffar, jämfört med en double som har tre) och delade på fries och en sallad.

sd1Burgaren var alldeles fantastisk och kändes väldigt New York-y. Brödet var av briochetyp (som jag tycker en bra burgare ska ha) och tillbehören var inte för kladdiga. Dessutom serverades det en stor saltgurka vid sidan om för att ytterligare förstärka New York-kopplingen.

Pommes fritesen var härligt krispiga och fantastiskt goda de också och kom med majonnäs till (jag gillar när man slipper beställa det separat).

Soho Diner är verkligen ett ställe jag kommer att komma tillbaka till. Om inte förr så i alla fall när min bästa vän Emma hälsar på härnäst, så vi kan återuppleva minnena från då vi åt burgare ihop i New York.

Som avslutning på vår kväll i Soho gick vi till Floridita och tog varsin cocktail. Jag provade en Mary Pickford som skapades på 1920-talet och var mycket god!

Obs! Hoppas ni kan ha överseende med de mörka och gryniga bilderna. Det var mycket skum belysning i lokalen och jag hade bara min iPhone till hands.

Soho Diner, 19-21 Old Compton St, London W1D 5JJ

6 thoughts on “Middag på Soho Diner, Soho

  1. Ååååh. Jag har inte varit ute och ätit knappt något alls den här månaden (snålar lite) och förutom sushi så har jag saknat en riktigt god burgare. Tur det är det som står på schemat på lördag!

    1. Det borde jag också göra, snåla lite, men det får nog bli i januari/februari.🙂

      Njut lite extra av burgaren imorgon! Kram

  2. Tack för bra tips i Soho! En burgare äter jag gärna på krogen. I London eller var som🙂 Krispiga frittar o gurkan till är ett måste🙂

    Hoppas det inte är alltför kallt!

    Kram

    1. Håller med; bra burgare kan jag äta var (och när) som helst! Gurkan klarar jag mig dock utan…😉

      Ha en fin helg, Lotta! Kram

Kommentera

