Fredag och Thanksgiving

 

IMG_1257

Sedan jag flyttade till London har jag lärt känna några amerikaner och de senaste åren har jag blivit inbjuden till Thanksgivingmiddagar i olika konstellationer. Ett år gick jag med Gaby och hennes föräldrar till en supper club och i fjor var jag bjuden till Laura. I år är det Erin som är the hostess och vi har delat upp matlagningen lite för att göra det smidigare.

Jag är ansvarig för brysselkål med bacon och en pecan pie och jag ser verkligen fram emot kvällens mastodontmåltid, dock en dag försenad eftersom Thanksgiving var igår.

Liksom jag tycker om att uppleva andra kulturer (och matkulturer) när jag reser, tycker jag att det är otroligt spännande att vara med när andra kulturer firar sina högtider. Just Thanksgiving är en trevlig tradition och det är inte fel att stanna upp och tänka över vad man är tacksam för här i livet…

Ha en fin helg!

5 thoughts on “Fredag och Thanksgiving

  1. Låter som om det blir en trevlig helt för dig! Håller med om att det är roligt att få uppleva andra länders traditioner, gärna innefattande mat.😉

    Kram kram

  2. Vi var bjudna till vår amerikanska granne på Thanksgiving middag och det var första gången för mig. Mycket god mat, hon hade fixat hela dagen🙂 Jag fick äran att baka pumpapaj. Ha en fin helg!

  3. Det skulle man gärna vilja uppleva någon gång!
    Kanske är det man själv som får dra igång det? Då har jag ju ett år på mig att förbereda..🙂

Kommentera

