Ur arkivet: JUL

Det är galet mycket just nu, så särskilt mycket nydanande matlagning har jag inte hunnit med, däremot har jag flera restaurangbesök och några recept att dela med mig av men det inläggen tar tid att skriva och tid har jag riktigt ont om just nu. Men det kommer, det lovar jag.

Lite tillbakablickar i arkivet har jag dock tid med, och förhoppningsvis kan det få både er och mig i julstämning…

collage jul

 

Vaniljkola – fasligt goda och passar året om, inte bara till jul

Saffranspannacotta – gott som bara den och passar fint till glöggminglet

Julpaté – god som förrätt, på mackan, på julbordet…

Mammas mazarinkaka – en klassiker i vår familj och vackert julröd (rosa) i färgen

5 thoughts on “Ur arkivet: JUL

  1. Skickar lite julstämning från ett grått Stockholm,trots vädret går jag runt i pyjamas och nynnar på karibiska julsånger🙂

    Både saffranspannacottan och mazarintårtan ser fantastiskt goda ut!

  2. Galna tider är just vad det är nu känns det som, vart tusan tar tiden vägen? Men med lite goda julmatstips ska vi nog alla få in den rätta stämningen, förhoppningsvis!
    Kram på dej!

  3. Man behöver ju inte hitta på nytt när det finns så mycket som redan är gjort som gärna får göras igen🙂 Härligt att vara busy – bara du hinner vara ledig i jul också!

    Kram!

Kommentera

