Lunch på Flesh & Buns, Covent Garden

fb1Som ni vet har jag en del gamla inlägg att dela med mig av. Ett av dem är denna restaurangrecension av Flesh & Buns, som när Caroline och jag gick hit och lunchade i början på december var hyfsat ny. Nu är restaurangen inte lika het, men ändå värd att skriva om.

Det är teamet bakom Bone Daddies Ramen Bar som öppnat restaurangen och detta nya ställe har nog tredubbelt med sittplatser jämfört med Bone Daddies och känns därför betydligt luftigare och ledigare. Ingen stress här men heller inte lika mysigt. Som vanligt delade Caroline och jag på en kavalkad av rätter; varför äta en sak när man kan äta flera?! fb3 Salladen på vattenkrasse, avokado och shiso var riktigt fräsch och god med fin smak på dressingen. fb4 Vår bordsgranne högg in på sushi när vi satte oss till bords så vi var tvungna att prova deras shirmp tempura roll som var god, dock inte i klass med Yashin och Tsunami men ändå helt OK. fb5 ‘Grisbenen’, som det stod på menyn, med söt och syrlig miso var kladdiga, möra och fantastiskt goda, en av mina favoriter.fb6 Biffspetten med kimchi och yoghurt var också möra och goda, men inte fantastiska. fb7 Namnet Flesh and buns syftar på den del av menyn där man väljer kött eller fisk som kommer med sina respektive tillbehör och så beställer man ångade buns till som man själv fyller med kött och tillbehör. Bullarna är ungefär som kinesiska pork buns i konsistens och smak och serveras i en bambukorg. Vi valde ankben med krispigt skinn, tunt hyvlad inlags rödbeta och hoisinsås. Till fick vi också salladsblad och gurka. fb2 Vi nöjde oss med varsin bun och det räcker om man äter annat också. Konceptet är trevligt men av någon anledning tyckte jag det föll lite platt. Jag gillar Flesh & Buns och maten var god, men det saknar lite det där lilla extra som det är så svårt att sätta fingret på. Antagligen kommer jag att komma tillbaka, men väljer då nog hellre smårätter och sushi än kött och buns.

Flesh & Buns, 41 Earlham St, London WC2H 9LX

5 thoughts on “Lunch på Flesh & Buns, Covent Garden

  1. Mycket godsaker på det där stället! Ibland är det svårt att få till det precis som man önskar på krogen. Det får inte vara för trångt och stökigt, men inte heller för stort, opersonligt och omysigt… Det kan inte vara lätt att vara restaurangägare🙂

    Kram

    1. Kul att du tycker det, så jag kan rättfärdiga restaurangbesöken…😉 Håller med om att tallrikarna är riktigt snygga, det höjer upplevelsen! Kram

Kommentera

