Bakat till jobbet

IMG_6198Chokladfudgekaka med jordnötsfrosting och salta jordnötter

Förra veckan lyckades jag äntligen baka till jobbet, något som jag egentligen vill göra en gång i månaden men det hanns inte riktigt med innan jul och så. Visst fick de pepparkakor och mandelmusslor men inga födelsedagskakor. 

För att göra det lite lätt för mig själv använde jag välbeprövade recept från bloggen, det finns ju trots allt ganska mycket i arkiven.

IMG_6203

Mary Berrys vita chokladcheesecake går alltid hem
IMG_6206

Vaniljdrömmar (tyvärr lite brunare än väntat, så passa dem ordentligt

8 thoughts on “Bakat till jobbet

  1. Jag har helt fastnat i TGBBO nu och plöjer igenom avsnitten nu under sportlovet. Blir så sugen på att baka allt de gör, mycket mer under det engelska programmet än det svenska. Så mycket för mig som är nytt där ju! Älskar Mary Berry och Paul Hollywood, och deras namn!

    Kram kram

    Ps, allt du bakat ser delikat ut!

    1. Jag har faktiskt inte sett den svenska varianten med GBBO med Paul & Mary (och även Sue och Mel) är så himla bra!

      Tack! Kram

Kommentera

