Mysmiddag

IMG_6265

Förra helgen igen blev det två sena kvällar på raken, varav den ena med mina väninnor Rowena och Gaby. Så nu i helgen ville vi hitta på något tillsammans men ändå ta det lugnt så jag erbjöd mig att laga middag till oss.

IMG_6267

IMG_6269

Vi började med lite plockmat; padrón peppers, söta gröna oliver (som jag hade lyckan att hitta på Sainsbury’s) och serranorullar med citroncrème. Lite gott bröd och något att doppa det i hade gjort sig fint till, men vi körde glutenfritt och hoppade därför över bröd (har nämligen inte hittat något glutenfritt bröd som är sådär riktigt gott).

IMG_6271

Till varmrätt hade vi en riktig klassiker i mitt kök; lavendel- och timjankyckling med citron och vitlök, rostad nypotatis och kokt broccoli och haricot vert vända i en dijonvinägrett med en aning honung i. Såsen är enklast möjliga; reducerad sky från kycklingen med lite smör i.

IMG_6277 IMG_6285

Till efterrätt hade vi en variant av Gino med bananer, jordgubbar och perfekt mogen mango. Trots att det absolut inte är säsong för jordgubbar kunde jag inte låta bli att köpa ett paket. Och de smakade faktiskt lite jordgubbe, inte bara vatten.🙂

10 thoughts on “Mysmiddag

  1. Minst lika bra som en middag ute! Önskar att det skulle vara lättare att hitta padron-chilis i Stockholm. Det är ett av min J:s favoritsnacks.

    1. Tack snälla!Vad tråkigt att de är svåra att leta rätt på, jag har t o m hittat dem på den skånska landsbygden så det känns som att Stockholmsbutikerna får bättra sig!

  2. Oavsett hur mycket jag älskar att äta ute (mycket!) så är det ändå något visst med en hemma-middag med vänner.
    Padrones…. mmmm.

Kommentera

