Tjugotalsfest

clc9

För några helger sedan var det min vän Marie-Louises födelsedag och hon bjöd in oss till en tjugotalsklubb. Hela grejen anordnades av ett företag som heter The Candlelight Club och det var verkligen fenomenalt bra fixat!

clc6

Man köper biljett på deras hemsida till ett event med likanande men ändå smått varierande tema och sen några dagar innan festen går av stapeln får man ett mail med adressen och vägbeskrivning. Den kväll vi gick dit var festen inhyst i en passande art deco-byggnad i västra London. Hela lokalen var upplyst med levande ljus och lokalen fylld med runda bord täckta med vita dukar, förutom framme vid scenen där dansgolvet fanns. Champagnen serverades i coupeglas och både mat och drinkar var av klassisk art.

clc7 clc8

Som ni ser så gick alla all-in när det gällde utklädnaden, så himla roligt! Jag kom samma dag på att trots att mormor visade mig när jag var liten, så kan jag inte dansa charleston, men det visade sig att ingen annan kunde det heller så det gick bra ändå.

clc4

Födelsedagstjejen blev överraskad med en ‘tårta’ av macarons. Genialiskt!

clc5

 

Tack för en underbar kväll, alla inblandade!

14 thoughts on “Tjugotalsfest

  1. Så underbart det låter! Innan hårplattning på frisörbesöket i veckan hade jag passat utmärkt in i temat. Håret låg perfekt i vågor, bara lilla pannbandet som fattades, jo och kläder och coupéglaset med bubbel klart.😉

    kram kram

  2. Åh, jag älskar temafester! Och detta var ju ett extra trevligt tema! Så fina ni var. Du såg grym ut på bilden du lade upp på IG.

  3. Åh vad kul! Jag var på en 20-talsfest för jättelängesen. Mkt traditionell 20-tals-mat osv. Ngt som blev rätt lyckat var ett par jag känner hade ”klätt upp sig” i kläder tänkt för typ tidsenlig arbetarklass. Som alltså blev lite katter bland hermelinerna🙂

  4. Det ser ju fantastiskt ut! Jag var inne på deras sida och det verkar vara väldigt bra anordnade fester och teman, kolla den som kommer med japanskt tema- wow!

    1. Ja, det är riktigt schysst ordnat! De mailade nästa dag och länkade till bilder och undrade om någon saknade de upphittade sakerna. Nice touch!

Kommentera

