Middag på The House of Ho, Soho

hoh10

Det var nog en månad sedan nu som min finlandssvenska kompis Malin och jag åt en avskedsmiddag på The House of Ho, en relativt nyöppnad vietnamesisk restaurang i Soho.

Lokalen är livlig med en stor bar längs bakre väggen och bord utspridda lite här och där. Spontant tänkte jag ‘bra dejtställe’, just pga ljudvolymen och layouten.

Menyn bestod av både smårätter och varmrätter och vi satsade på att dela på några stycken. Vår servitris rekommenderade minst fem rätter att dela på trots att vi inte var så hungriga men vi orkade inte ens äta upp fyra, så mitt tips är att börja med några stycken och se och om det behövs beställa in mer.

Laxtartaren ovan med lök, sjögräs och smaksatt salt var god, men jag föredrar redan ihopblandade tartarer än att blanda själv på tallriken.

hoh8

Den rökiga auberginen med vårlöksvinägrette och friterad lök rekommenderades av Malins kollega och vi höll med om att den var riktigt god.

hoh2

Salladen med krabba, pompelmus, nudlar, mynta och prawns crackers var god även den liksom marulken med citrongräs och kolaaktig sås. Det var mest tartaren som drog med betyget.

I helhet var maten god, men det krävs något extra för att förföra mig nuförtiden. London vimlar av bra restauranger och för att jag ska komma tillbaka behöver maten vara exceptionellt god! Det behöver inte vara finlir och Michelinstjärnor men jag vill ha mat jag inte kommer i närheten av att laga själv när jag går ut och äter, oavsett om det är burgare eller gourmetmat och denna restaurang är inte riktigt där. Tyvärr.

House of Ho, 57-59 Old Compton St, Soho, London W1D 6HP

Kommentera

