Lunch på Le Poule au Pot, Pimlico

lepoule7

Första långhelgen i maj var solig och härlig så Gaby och jag åt lunch utomhus i Pimlico.

lepuole1

Le Poule au Pot är en charmig fransk bistro med ganska murrig, men mysig, interiör som också har en trevlig uteservering. Maten som serveras är klassisk fransk och det finns både en a’la carte och en två- eller trerätters meny att välja mellan.

lepoule8

lepoule3

Vi valde två rätter vardera och blev mer än mätta! Gaby valde en fräsch och god laxterrin till förrätt. Älskar tallrikarna också! Visst är de fina?!

lepoule4

Min kycklinglevermousse med cornichons och rostat bröd var riktigt god och fin i smaken, och portionen väl tilltagen.

lepoule6

Till varmrätt tog vi båda steak frites med bearnaisesås (vilket jag skulle kunna äta alla dagar i veckan) och det var också riktigt bra. Pommes fritesen var tjocka och krispiga och köttet fint grillat. Bearnaisesåsen var lite tunn men fin i smaken.

Le Poule au Pot är ingen gourmetkrog men denna typ av vällagad klassisk mat tycker jag nästan lika mycket om. Vällagat, bra råvaror men utan krusiduller, ungefär så skulle jag beskriva maten.

Le Poule au Pot, 231 Ebury Street, London SW1W 8UT

One thought on “Lunch på Le Poule au Pot, Pimlico

  1. Oh, vad härligt det ser ut! Idag är det ju helgdag i Sveirge, men inte här hos oss i UK. Så du, liksom jag, jobbar väl på! Här i Wales regnar det och är så dimmigt att man inte kan se mycket av den vackra naturen. Antar att London inte har det mycket bättre. Väntar på lite fint väder, så jag kan njuta av min trädgård.

Kommentera

